00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Türkiye İngilizce yeterlilikte 100 ülke içinde 79. sırada

© AAİstiklal Caddesi
İstiklal Caddesi - Sputnik Türkiye
Abone ol
Prof. Dr. Cem Balçıkanlı, Türkiye'nin İngilizce yeterlilikte 100 ülke içinde 79. sırada olduğunu belirterek "İngilizce yeterlilikte dünyada en kapsamlı sıralamayı İngilizce Yeterlilik Endeksi (EPI) yapıyor. Türkiye, çok düşük veya alt seviyelerde kalıyor. Global dünyada 79. olamayız" dedi.

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'ndan Prof. Dr. Cem Balçıkanlı, İngilizce öğrenme sorununun sebeplerini ve koronavirüs günlerinde yapılması gerekenleri anlattı.

“Türkçeyi ne kadar öğreniyorsak, İngilizce’yi de o kadar öğreniyoruz. Haftada 2 saat ders vererek kimseye İngilizce öğretilemez" diyen Balçıkanlı, “Ders saatleri arttırılıp sınavlar testle değil dört temel dil beceresini ölçecek nitelikte yapılmalı” önerisinde bulundu.

Sözcü'den Sultan Uçar'ın haberine göre, Prof. Dr. Cem Balçıkanlı şunları kaydetti:

"İngilizce yeterlilikte dünyada en kapsamlı sıralamayı İngilizce Yeterlilik Endeksi (EPI) yapıyor. Türkiye, çok düşük veya alt seviyelerde kalıyor. Global dünyada, 79. olamayız.

İngilizce öğretmenlerine, ‘Yabancı dil niye öğretemiyorsunuz?' diye sorulunca, kendilerini suçlu hissediyorlar. Oysa, aralıkta PISA açıklandı. Okuduğunu anlamada Türkiye, 37 OECD ülkesinin gerisinde kalıp, 79 ülke içinde 40. oldu.

Temel Yeterlilik Testi'nde (TYT) yine 40 Türkçe sorusunda doğru cevaplama ortalaması 14,6’da kaldı. Öğrenciler, anadili temel Türkçe bilgisinden mahrum. Kimse, Türkçe öğretmenlerine, ‘Neden Türkçe öğretemiyorsunuz?' diye sormuyor. Eğitim, bir bütün olarak ele alınmalı. Okuduğunu anlamada başarılı olursak, sonucunu yabancı dilde de görürüz. Yabancı dil eğitiminde yanlışın, tek yanıtı yok. Ders saatleri, yeniden düzenlenip, öğretim yöntemleri çeşitlendirilmeli. Haftada, 2 saat dersle kimse İngilizce öğrenemez. En önemli sorun, ölçme ve değerlendirmedeki tutarsızlık.

Yabancı dil sınavı, çoktan seçmeli testle olmaz. Dört temel dil becerisini ölçecek nitelikte sınav yapılmalıdır. Kolejlerde ve bazı devlet okullarında 5. sınıflara verilen 18 saatlik İngilizce eğitimi, tüm 5. sınıflara verilmeli."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала