Gorizonti dergisine konuşan Strelets, "Müşterinin bir diğer önemli talebi de uçağın kütlesiyle taşıyabileceği silah ve mühimat arasındaki orandı. Bu oran ne kadar yüksek olursa, taşıyıcı olarak uçağın kalitesi o kadar artar. Aynı şey, gövde bölmelerinde bulunan silahların hacimleri, kütleleri ve türleri için de geçerlidir. Bu göstergeler baz alındığında, Su-57’nin dünyadaki tüm beşinci nesil uçaklar arasında benzeri bulunmuyor" ifadelerini kullandı.
Müşterinin kabin ekipmanı için de özel talepleri olduğunu belirten Strelets, "Beşinci neslin temel farkı, tamamen yeni otomasyon seviyesidir. Su-57, otomatik pilot işlevini yerine getiren tamamen yeni kabin ekipmanı kompleksi ile donatıldı" diye konuştu.
Suhoy Test ve Tasarım Bürosu tarafından geliştirilen 5. nesil avcı uçağı Su-57, karşı tarafın hava savunma sistemlerinin kullanıldığı hava, kara ve deniz hedeflerini ve hava komuta merkezlerini imha etme kabiliyetine sahip.
İlk kez 2010 yılında havalanan Su-57 avcı uçakları, yüksek manevra kabiliyetinin süpersonik uçuş gerçekleştirme yeteneği ile kombinasyonunun yanı sıra, modern kabin ekipman kompleksi ve düşük görünürlük özelliğiyle rakiplerine üstünlük sağlıyor.
Armiya-2019 forumunda, Rus Hava-Uzay Kuvvetleri'ne 76 adet Su-57 avcı uçağının tedarik edilmesi için sözleşme imzalandı.
Testleri devam eden beşinci nesil Su-57’nin sistemlerinin işleyişi ve ikinci kademe motorunun çalışma modları kontrol ediliyor. Rusya Savunma Bakanlığı defalarca Su-57’nin Suriye'deki testlerinin başarıyla geçtiğini açıkladı.