00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
SEYİR HALİ
Koç Holding 3 fabrikasını kapatıyor
07:06
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Koronavirüs, bilgisayar oyunlarına ilgiyi artırdı

© Fotoğraf : TwitterBilgisayar oyunu
Bilgisayar oyunu - Sputnik Türkiye
Abone ol
Sağlık ve güvenlik tedbiri dolayısıyla evlerinde kalanların sayısının artmasıyla oyun başında geçen süreyi ve oyun alışverişlerini artırdı. Oyun harcamaları yüzde 30 artarken, evde kalanlar mobil yerine bilgisayar oyunlarına yoğun ilgi gösteriyor.

Dünyayı saran koronavirüs, çalışan çalışmayan herkesi sosyal izolasyon kurallarına uyup evde kalmaya zorluyor. Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre konserden, sinemaya, sergiden, tiyatroya kadar sosyal hayata dair her şey iptal edilince online oyunlar yeni gözde haline geldi. Oyun başında geçen süre ve oyun alışverişleri arttı. Dijital platform Oyunfor.com’un şubat ayı ve martın ilk 15 günü yaptığı analizlere göre oyun harcamaları yüzde 25, ortalama sepet tutarı ise yüzde 20 artış gösterdi. Öte yandan her ay Plus abonelerine ücretsiz olarak iki oyun sunan PlayStation’ın Mart oyunlarının da indirme rekoru kırdığı belirtiliyor.

Parklarda mangal - Sputnik Türkiye
Tarım ve Orman Bakanlığı, park ve mesire alanlarında mangala yasak getirdi

Evde kalanlar mobil yerine PC ve konsola yöneldi

PC yani bilgisayar oyunlarına olan ilgi arttı. Bilgisayarlar için en büyük dijital oyun platformu olan Steam, 20 milyonluk anlık oyuncuya ulaşarak rekor kırdı. Koronavirüs sonrasında bu hareketlenme Türkiye’de de görüldü. Harcama oranları 2020 boyunca yüzde 50 mobil, yüzde 35 PC ve yüzde 15 oyun konsolu olarak gerçekleşirken salgın sonrasında mart boyunca PC oranı yüzde 55’e ve konsol oranı da yüzde 20’ye yükseldi, mobilin oranı ise yüzde 25’e düştü. Oyunfor.com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, daha önce 19.00-24.00 saatleri arasında olan harcama yoğunluğunun da gün ortasına kaydığını belirterek, “Harcamalar ağırlık olarak 14.00-19.00 saatleri arasında gerçekleşti” dedi. TURK Elektronik Para Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Ertürk de “Param Kart’lar ile yapılan online harcamalar ise bir önceki aya göre yüzde 13’lük artış yakalarken, bu oran online oyun harcamalarında yüzde 30 gibi büyük bir artış yakaladı” dedi.

e-spor tüketimi ise yüzde 60 arttı

İçerik dağıtım şirketi Medianova, koronavirüs tehdidi karşısında evlerine kapanan tüketicilerin dijital dünyadaki ayak izlerini takibe aldı. Medianova’nın analizlerine göre tüm dünyada dijital oyun şirketlerinin trafiği yüzde 200 artış gösterdi. Latin Amerika ve Ortadoğu ülkelerinde dijital oyunlar trafiğindeki yüzde 100 gerçekleşirken Türkiye’deki artış yüzde 200’lere ulaştı. Tüketiciler online oyunların yanı sıra e-spor gibi diğer eğlence servisleri tüketimine de ağırlık verdi. Dijital veriler tüketicilerin geçen haftaya oranla daha çok e-spor seyrettiğini ortaya koyarken genel e-spor tüketimi ise yüzde 60 arttı.

Gaming klavyesinde yüzde 390 artış

Son iki haftadır gerçekleşen gaming teknolojileri satışlarıyla artış trendini yakından izlediklerini kaydeden incehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen, kullanıcı dönüşümünde Mart başı itibarıyla bir önceki aya göre yüzde 6’lık artış yaşadıklarını vurguladı. Gaming için kullanılan klavye, monitör, anakart ve mouse satışlarında önemli bir artış gözleniyor. Özellikle gaming klavyesi satışları 1-17 Şubat/1-17 Mart tarihleri kıyaslandığında yüzde 390’lık artış gösterdi. Klavyeyi yüzde 125’lik satış artışıyla mouse ürünleri izlerken, monitör satışları yüzde 83, anakart satışları ise yüzde 15 arttı. Erzen,bu günlerde elektronik ve gaming birimleri lüks ihtiyaç olmasına karşın satışlarda hareketlenme gördüklerini, tedbirlerin devam etmesiyle daha da büyük artışlar beklediklerini söyledi.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала