00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
11 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
9 dk
HABERLER
12:00
5 dk
GÜN ORTASI
12:06
84 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
SPOR BÜLTENİ
15:30
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
11 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
9 dk
SESLİ HABER
İran’dan ABD’ye ‘İsrail’ yaptırımları
07:04
1 dk
SESLİ HABER
Ukrayna istihbaratı: Ruslar her an ele geçirebilir
07:17
1 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
Türkiye neyi takip etti?
07:30
9 dk
SESLİ HABER
‘Macron, Napolyon’un hatasını tekrarlamak istiyor’
07:48
2 dk
SESLİ HABER
Otomobil sahipleri dikkat: 'Ucuz kasko dönemi bitecek'
08:17
2 dk
SESLİ HABER
Ukrayna, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi maddelerini askıya aldı
08:30
2 dk
SESLİ HABER
Çin basını: Batı’nın kazanmasına yardımcı olmayacak
09:17
2 dk
SESLİ HABER
ABD-Ukrayna anlaşmasına Elon Musk tepkisi: Çılgınlık
09:30
2 dk
SESLİ HABER
Irak Sınır Muhafızları, 30 yıl sonra ilk kez Türkiye’ye en yakın sınır noktasında
09:45
1 dk
SESLİ HABER
Yabancı ajan yasası kriz yarattı: ABD ziyareti iptal edildi
10:04
2 dk
SESLİ HABER
Rus uzman: Türkiye'nin bağımsız politikası ABD'yi rahatsız ediyor
10:18
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
Paraşütçülükten Türkiye’nin ilk kadın jet pilotluğuna
10:34
3 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
SESLİ HABER
Eski CIA ajanı: Batı, Putin’i hafife aldı
11:10
1 dk
SESLİ HABER
İngiltere’nin ‘Rusya’ korkusu: Askeri projeyi görüşüyorlar
11:21
1 dk
SESLİ HABER
İsrail Ordu Radyosu: ABD sistemleri başarısız oldu
11:33
2 dk
SESLİ HABER
Ukrayna’dan itiraf: Rusya, Batı’dan daha etkili
11:46
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
SESLİ HABER
Eski NATO generali: Batı'nın ölümcül hatası
12:10
3 dk
SESLİ HABER
Daily Mail: Ukrayna için en kötü barış, savaştan daha iyi
12:52
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
13:00
1 dk
HAFTA SONU HALLERI
Erdal Kaplanseren'le Hafta Sonu Halleri
13:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
SESLİ HABER
Amerikan basını: Ukrayna kayıplarını eksik bildirmiş olabilir
16:09
2 dk
SESLİ HABER
Aşırı tükedildiğinde ölümcül etkileri olabilecek 13 yiyecek belli oldu
16:20
1 dk
SESLİ HABER
Dugin: Putin geleneksel değerleri koruduğu için Batı'da sevilmiyor
16:33
3 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
SESLİ HABER
Pentagon açıkladı: Rus ve ABD askerleri aynı üste bulunuyor
17:10
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
SESLİ HABER
Ukrayna Dışişleri Bakanı, Rusya’yla anlaşma iddialarını reddetti
20:05
2 dk
SESLİ HABER
Bulgaristan'da Türk rüzgarı: 52 altın madalya
20:27
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

12 ay süren indirimlere düzenleme geliyor: 'Şişirilmiş fiyatlar geride kalacak'

© DHAAlışveriş - indirim
Alışveriş - indirim - Sputnik Türkiye
Abone ol
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) tarafından yapılan çalışmaya göre kampanyalar artık yıl boyunca sürmeyecek. Yılda 3'er aylık iki kampanya döneminde en fazla yüzde 50 indirim duyurulabilecek. Diğer dönemlerde en yüksek oran yüzde 30'la sınırlandırılacak. Yüksek indirim uygulamak isteyen sadece ürünün güncel fiyatını yazabilecek.

Markaların yıl boyunca 'büyük fırsat' ve 'seri sonu' gibi isimlerle müşterilere sunduğu yüksek oranlı indirimler için yeni bir düzenleme geliyor. Yapılan taslak çalışmaya göre markalar artık internet sitelerine, mağaza camlarına ve reyonlara yüzde 70 indirim veya yüzde 60+30 indirim gibi yüksek oranlı kampanyaları yazamayacak.

Bundan sonra indirim kampanyaları yıl boyunca duyurulmayacak. Mağazalarda ve internet sitelerinde indirim oranları kışın Aralık-Ocak-Şubat ve yazın Ağustos-Eylül-Ekim olarak 2 dönemde en fazla yüzde 50 olacak şekilde yazılacak. Diğer dönemlerde ise indirim oranları yüzde 30'u aşamayacak. Markalar eğer yüksek oranlı indirim yapmak isterse bunu oran belirtmeden direkt olarak fiyat olarak yazacak. Oran yazamayacak. 700 liradan 250 liraya düşen bir gömlek için sadece 250 lira yazılabilecek.

'Güven kalmadı'

Hürriyet gazetesinden Emre Eser’in haberinde görüşlerine yer verilen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, tüketicilerin 12 ay boyunca devam eden indirimler yüzünden markalara karşı güveninin kalmadığını söyledi. Öncel, "Daha önce yanıltıcı indirimler konusunda yapılan çalışmalar yeterli olmadı. Üyelerimizle ortak karar alıp bir çalışma içerisine girdik. Çalışma üzerinde son düzeltmeleri yaparak Ticaret Bakanlığı'na sunacağız. Gerçekliği olmayan indirim kampanyaları tüketicinin güvenini sarsıyor. Biz müşterinin gerçek indirimlerle ve sezonda alışveriş yapmasını istiyoruz" dedi.

'Kaos son bulsun'

2 bin liralık ayakkabının 200 liraya inemeyeceğini söyleyen Öncel, "İndirim kaosuna son vermek istiyoruz. İndirim bağımlığı yüzünden müşteri yüzde 50 indirimi bile beğenmiyor. Yüzde 50 indirimle ürün alan sonra yüzde 50+20 beklentisi ile geliyor. Sonuç olarak kârlılığını kaybeden markalar konkordato sürecine giriyor ve iflas bayrağını açıyor. Artık markaların da sürdürülebilir bir model üzerinde devam etmesi lazım" diye konuştu.

Efsane Cuma'da da geçerli

Bu indirim düzenlemelerinin Black Friday (Kara Cuma) ve Efsane Cuma gibi kampanya dönemlerinde de geçerli olacağını dile getiren Öncel, "Bu dönemlerde de internet üzerinden yapılan kampanyalarda yüzde 50 sınırına dikkat edilecek. Eğer bir marka kendi ürününün fiyatında ciddi bir düşüş yapmak istiyorsa bunu yine internet sitesinde indirim şeklinde değil, ürünün sadece yeni fiyatını yazarak belirtecek" şeklinde konuştu.

'Şişirilmiş fiyatlar geride kalacak'

Markaların nasıl olsa indirim yapacağız diye sezon başında ürün fiyatlarını şişirdiğini belirten Sinan Öncel, "Yeni çalışma ile birlikte markalar fiyat politikalarına çekidüzen verecek. Eylül başında yüksek fiyattan piyasaya ürün sürmeyecek. Sedace gerçek indirimler yansıtılacak. Böylece Eylül ayında hazır giyimden kaynaklanan enflasyon yükselişi de yaşanmayacak" dedi. 

'Tüketici fiyat takibi yapmalı'

Yüksek oranlı indirimlerin tüketicileri yanılttığını belirten Tüketiciler Birliği Federasyonu Başkanı Av. Bülent Deniz, "Bu indirimlerin gerçek olmadığını geçtiğimiz günlerde gördük. Tüketiciler bir ürünü almadan önce mağaza ve internetteki fiyatını araştırıp öyle adım atmalı. Yapılan çalışma ile tüketicilerin mağdur olması büyük ölçüde engellenecek" dedi.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала