00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:05
85 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
MHP neden mıntıka temizliği yapıyor
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
EKONOMİ RAPORU
Analist ve uzmanlar, Türkiye ve dünya ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri Ekonomi Raporu’nda yorumluyor. Derya Yaşar'ın sunduğu programda hafta boyunca ekonomide yaşanan önemli gelişmeler masaya yatırılıyor.

‘Otomotivde ihracatta tablo karamsarken, iç pazarda iyimserlik hakim’

14112019-EKONOMI RAPORU.mp3
Abone ol
Düşük faizli taşıt kredisi ile desteklenen otomotiv sektöründe iç pazar için yıl sonu beklentisi 500 bine ulaştı. Otoajanda Genel Yayın Yönetmeni Halil Okşit'in aktardığına göre 2020 için de iç pazarda iyimser bir tablo varken, ihracatta biraz  karamsarlık hakim. Sektörün asıl talebi ise ÖTV, KDV ve MTV üzerinde kalıcı vergi değişiklikleri.

Otomotiv sektöründeki daralma sürüyor. Otomotiv Sanayii Derneği'nin verilerine göre 2019 yılının ilk 10 ayında toplam pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 azalarak 339 bin 546 adet düzeyinde gerçekleşti.

Ocak-Ekim döneminde toplam üretim yüzde 8 oranında azaldı, 1 milyon 189 bin 539 adet oldu. Üretim ticari araç grubunda yüzde 10, ağır ticari araç grubunda yüzde 20, hafif ticari araç grubunda yüzde 9 oranında geriledi. Kamu bankaları tarafından yerli araçları teşvik ve sektörde hareketlilik amacıyla başlatılan düşük faizli taşıt kredisi son 1.5 ayda canlanma sağlasa da mevcut rakamlar 2 yıl öncesinin gerisinde. 

Otoajanda Genel Yayın Yönetmeni Halil Okşit, 2020 için geri sayım başlarken, sektörün yıl sonu beklentilerini, cazip kredi kampanyasının satışlara yansıması ve 2020 hedeflerini RS FM'de anlattı.

‘İç pazarda 2019 yıl sonu beklentisi 500 bine ulaştı’

Türkiye ihracat liginde ilk sırada yer alan otomotiv sanayiinde son iki yılda işlerin iyi gitmediğini anımsatan Halil Okşit, ihracat ve iç pazardaki durumu ayrı ayrı anlattı.

Okşit, ihracatta artan döviz fiyatları nedeniyle şirketlerin gelirlerini artırdığını belirtirken, buna karşın iç pazarda iki yıl önce 1 milyon adetlerde gezen Türkiye otomobil pazarının 300-400 bin adetlere gerilemiş olduğunu söyledi.

Kamu bankalarının öncülüğündeki düşük faizli kredi kampanyalarının pazara hareket getirdiğini kaydeden Halil Okşit, sektörün 2019 yıl sonu projeksiyonunu da aktardı:

"İç pazar geçen yıl 620 bin olarak kapatmıştı, bu yıl için ise önce 300 Binin de altı tahminler yapıldı. Şimdi ise özellikle kamu bankalarının ekim ayı başında başlattığı düşük faizli kredi kampanyasının yarattığı algı ile tekrar 400-500 binlere doğru bir hareket gösterdi. Firmalar da buna paralel projeksiyonlarını yenilediler, yıl sonu için 480-500 bin rakamları dile getirilmeye başlandı."

‘Sektör sadeleşmiş, kalıcı vergisel düzenleme istiyor’

Sektörün, satışların artmasının üretim ve ihracatı ayakta tutmak, istihdamı canlı tutmak açısından çok önemli olduğunu vurguladığını anlatan Otoajanda Genel Yayın Yönetmeni Halil Okşit, kampanyaların yanı sıra vergisel düzenlemelere yönelik talebe  dikkat çekti.

Okşit, otomotiv sektörünün asıl ihtiyacı ve isteğinin Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), Katma Değer Vergisi (KDV) ve Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) üzerinde kalıcı vergisel değişiklik olduğunu belirtti:

"Ankara'dan bunun için yeşil ışık alınmış değil. Hükümet sanırım kalıcı vergisel düzenlemeler üzerine bir çalışma içerisinde. Otomotivde o kadar karmaşık bir vergi sistemi var ki, sektörün daha acil isteği ve talebi bu yamalı vergi sisteminin tekdüze, daha anlaşılır ve Maliye'nin de işine yaratacak hale getirilmesi." 

‘Otomotivde 2020 projeksiyonu iç pazarda 600 bin, ihracatta 30 milyar dolar üzeri’

Halil Okşit, 2020 için sektörün ihracat ve iç pazara yönelik beklentilerini de aktardı.

2020 için iç pazarda iyimser bir tablonun olduğunu söyleyen Okşit'in verdiği bilgiye göre tahmin edilen rakamlar 600 binler seviyesinde.

İhracatla ilgili ise biraz  karamsarlığın hakim olduğunu ifade eden Halil Okşit, "Özellikle birincil ihracat pazarı olan Avrupa'da işler çokta iyi gitmiyor, Avrupa küçülme içerisinde. Ayrıca artık Avrupa, Türkiye'de üretilen benzinli ve dizel araçlara talep oluşturmayacak. Türkiye otomotiv sanayii bu alandaki açığını yeni pazarlarda, Rusya, Orta Doğu veya Uzak Doğu gibi, konvansiyonel motorlu araçlara yönelik taleple karşılarsa beraberliği yakalayıp, ihracatta yıllık 30 milyar dolar - şu anda 25 milyar doları geçmiş durumda- sınırının üzerine çıkabilir" şeklinde konuştu.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала