00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:35
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
115 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
6 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
7 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
6 dk
TARİHTE BUGÜN
12:11
3 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:29
19 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:06
114 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
6 dk
HABERLER
18:00
5 dk
TARİHTE BUGÜN
20:30
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Şoförler için 'iyi ahlak genelgesi': Taciz etme, küfretme

© Fotoğraf : Twittertaksi
taksi - Sputnik Türkiye
Abone ol
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF), yolcuların taciz edilmesi, kısa mesafeye yolcu alınmaması, turistlerden fazla para istenmesi, kapı açık araç kullanılması gibi olumsuz olaylar üzerine 1.5 milyon şoförün uyması gereken nezaket kurallarını genelgeyle hatırlattı.

Hürriyet'ten Erdinç Çelikkan'ın haberine göre TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın imzasıyla yayınlanan genelgede, son zamanlarda federasyona ulaşan şikâyetlerde şehir içinde yolcu taşımacılığı yapan şoförlerin bazı olumsuz olaylara karıştığı belirtildi.

Taksi - Sputnik Türkiye
Taksicilere yönelik düzenlenen 'son durak' operasyonunun detayları ortaya çıktı: Turistler için 'mal', 'kuş' diyorlarmış
Şoförlerle ilgili gelen şikayetlere yer verilen 'iyi ahlak' genelgesinde şu ifadeler kullanıldı:

“Gelen şikâyetler arasında taksi sürücülerimizin kısa mesafeye yolcu almak istememeleri, özellikle turizm bölgelerinde turistlere karşı fazla para talep edilmesi gibi olumsuz davranış sergilenmesi, şoförlerimizin yolcularla ve muhatapları ile konuşma üslubu, araç durmadan kapıların açılarak yolcuların güvenli bir şekilde inme ve binmelerine olanak sağlanmaması ve kazalara sebebiyet verilmesi yer almıştır. Ayrıca şoförlerimizin araçlarda sigara içmesi, alkollü iken araç kullanması, trafik kurallarına uymaması, tehlikeli araç kullanılması, kapının açık seyredilmesi, yaz aylarında klimanın çalıştırılmaması, diğer ticari araç sürücüleriyle tartışma ve kavga edilmesi, yolculara kötü davranılması, yolcuların en kısa mesafe yerine uzun mesafeden götürülmesi ve dolaştırılması, taksimetre ücretinin üzerinde ücret talep edilmesi, yolculara taciz ve hakaret, toplu taşıma araçlarında yolculara nezaketsiz davranılması, yüksek sesle müzik dinlenmesi, yaşlı ve engellilere yardım edilmemesi şikâyetleri de gelmiştir. Bu tür davranış sergileyen kişi sayısı çok az da olsa bu tür davranışlar, toplumun esnafımıza karşı olan güven duygusunu olumsuz yönde etkilemektedir. Bundan daha da vahimi, bu tür davranışların turistler üzerinde bırakacağı olumsuz intibadır. Öte yandan, iyi ahlakın, doğruluğun, kardeşliğin, yardımseverliğin kısacası bütün güzel meziyetlerin birleştiği bir sosyoekonomik düzen olan Ahilik kültüründen geldiğimiz asla unutulmamalıdır.”

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала