İstanbul’daki lansman toplantısında konuşan Deutsche Welle Genel Müdürü Peter Limbourg, 18 aydır çalışma yürüttüklerine işaret ederek “Bizler, dört tanınmış medya çalışanlarıyız. Ciddi ve tarafsız gazetecilik yapmaya devam edeceğiz. Bundan elbette mutlu olmayan insanlar olacaktır. Ama editöryel bağımsızlığımızla gurur duyuyoruz” dedi.
Türkiye’de medyanın, sosyal medyanın ve özellikle YouTube’un çok yoğun olarak kullanılan mecralar olduğunu anımsatan Limbourg, “Türkiye’nin içerisinde bulunduğu durum ve şartlar göz önünde bulundurulduğunda Türkiye’de farklı haberlerin, aynı haberin farklı yorumlarının ve çok sesliliğin gerekli olduğu bir dönemde olduğunu düşündük” ifadelerini kullandı.
‘GENÇ KUŞAĞA ULAŞMAK İÇİN BU YOLU SEÇTİK’
‘SOSYAL MEDYADAKİ GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİNDEN UZAKLAŞMAK İSTEDİK’
‘AMACIMIZ FİKİR DAYATMAK DEĞİL SORU SORMAK’
Amaçlarının kar etmek olmadığını ifade eden France 24 İngilizce Servisi Müdürü Gallagher Fenwick ise “Birbiriyle iletişim kurmayan insanların da birbiriyle irtibatta olduğu bir platform oluşturmak yani köprüler inşa etmek için burdayız. Amacımız fikir dayatmak değil sorular sormak” dedi.