Yeni havalimanı, Pekin’in çok ihtiyaç duyduğu hava yolu eksikliğini karşılayacağı ve aynı zamanda Çin’in sivil havacılık sektöründe atılım yapmasını da sağlayacağı düşünülüyor. Irak asıllı İngiliz mimar Zaha Hadid'in ölmeden önce yaptığı tasarımla göz kamaştıran Daxing Havalimanı ile ilgili bilgiler, Sputnik’in seçkisinde.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinProje bütçesinin 12 milyar dolar olarak açıklandığı havalimanı, Pekin şehir merkezine 46 kilometre mesafede inşa edilmekte.
Proje bütçesinin 12 milyar dolar olarak açıklandığı havalimanı, Pekin şehir merkezine 46 kilometre mesafede inşa edilmekte.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinHavalimanı ayrıca ekonomik olarak kalkındırılmak istenen Hebei ve Tianjin şehirlerine de hizmet verebilecek yakınlıkta.
Havalimanı ayrıca ekonomik olarak kalkındırılmak istenen Hebei ve Tianjin şehirlerine de hizmet verebilecek yakınlıkta.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinYeni havaalanında yedi pist ve kendi bünyesinde bir tren istasyonu da olacak.
Yeni havaalanında yedi pist ve kendi bünyesinde bir tren istasyonu da olacak.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinProje kapsamındaki tüm mühendislik işleri, 2019 yılının Haziran ayının sonuna kadar bitirilmiş olacak. O tarihten itibaren üç ay boyunca havalimanı bir bütün olarak test edilecek.
Proje kapsamındaki tüm mühendislik işleri, 2019 yılının Haziran ayının sonuna kadar bitirilmiş olacak. O tarihten itibaren üç ay boyunca havalimanı bir bütün olarak test edilecek.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinYaklaşık 27 km2’lik bir alan üzerinde kurulacak Daxing Havalimanı’nda altısı sivil, bir tanesi askeri kullanım için olmak üzere toplam yedi adet pist bulunacak ve açılış tarihinde bu pistlerin ilk dört tanesi tamanlanmış olacak.
Yaklaşık 27 km2’lik bir alan üzerinde kurulacak Daxing Havalimanı’nda altısı sivil, bir tanesi askeri kullanım için olmak üzere toplam yedi adet pist bulunacak ve açılış tarihinde bu pistlerin ilk dört tanesi tamanlanmış olacak.
© Sputnik / Anna Ratkoglo / Multimedya arşivine gidinTerminalin açılış günü 45 milyon olacak yolcu kapasitesi, 2025 yılına gelindiğinde 72 milyona çıkartılacak. İhtiyaç duyulması halinde nihai yolcu kapasitesi 100 milyona kadar yükseltilebilecek.
Terminalin açılış günü 45 milyon olacak yolcu kapasitesi, 2025 yılına gelindiğinde 72 milyona çıkartılacak. İhtiyaç duyulması halinde nihai yolcu kapasitesi 100 milyona kadar yükseltilebilecek.
© Sputnik / Anna Ratkoglo / Multimedya arşivine gidinYıllık maksimum uçuş sayısı 620 bine ulaşabilecek.
Yıllık maksimum uçuş sayısı 620 bine ulaşabilecek.
© Sputnik / Anna Ratkoglo / Multimedya arşivine gidinTerminal binasının kaba inşaatı, 2018 yılı başında tamamlanmıştı. İçeride şu anda son ince işler üzerinde çalışılıyor.
Terminal binasının kaba inşaatı, 2018 yılı başında tamamlanmıştı. İçeride şu anda son ince işler üzerinde çalışılıyor.
© Sputnik / Anna Ratkoglo / Multimedya arşivine gidinYeni havalimanının Pekin kent merkezi ile bağlantısı 66 km uzunluğundaki bir hızlı tren sistemi ile sağlanacak ve yolcular 30 dakika gibi kısa bir sürede kent içi seyahatlerini tamamlayabilecek.
Yeni havalimanının Pekin kent merkezi ile bağlantısı 66 km uzunluğundaki bir hızlı tren sistemi ile sağlanacak ve yolcular 30 dakika gibi kısa bir sürede kent içi seyahatlerini tamamlayabilecek.
© Sputnik / Anna Ratkoglo / Multimedya arşivine gidinDaxing Havalimanı böylece, içinden bir “çok yüksek hızlı tren” hattı geçen ilk havalimanı olma ünvanını kazanacak.
Daxing Havalimanı böylece, içinden bir “çok yüksek hızlı tren” hattı geçen ilk havalimanı olma ünvanını kazanacak.
© AP Photo / Ng Han GuanÇin Sivil Havacılık İdaresi yaptığı bir açıklamada, yeni havalimanını kullanmak isteyen yabancı havayolu şirketlerine her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirtti.
11/15
© AP Photo / Ng Han Guan
Çin Sivil Havacılık İdaresi yaptığı bir açıklamada, yeni havalimanını kullanmak isteyen yabancı havayolu şirketlerine her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirtti.
© Sputnik / Beijing Government / Multimedya arşivine gidinZaha Hadid Architects mimarlık ofisi ve ADP Ingeniérie firması tarafından tasarlanan terminalin büyüklüğü, yolcuların çok uzun mesafeleri yürümek zorunda kalacağını düşündürüyor.
Zaha Hadid Architects mimarlık ofisi ve ADP Ingeniérie firması tarafından tasarlanan terminalin büyüklüğü, yolcuların çok uzun mesafeleri yürümek zorunda kalacağını düşündürüyor.
© AFP 2023 / Greg BakerBununla birlikte yetkililer, terminalin ortasından, en uzak noktadaki biniş kapısına kadar olan mesafenin en fazla 600 metre olacağını belirtiyor.
13/15
© AFP 2023 / Greg Baker
Bununla birlikte yetkililer, terminalin ortasından, en uzak noktadaki biniş kapısına kadar olan mesafenin en fazla 600 metre olacağını belirtiyor.
© REUTERS / China DailyOrtalama bir hızla yüründüğünde bu mesafeyi 8 dakikada kat etmek mümkün.
Ortalama bir hızla yüründüğünde bu mesafeyi 8 dakikada kat etmek mümkün.
© Sputnik / Beijing government / Multimedya arşivine gidinBina, sekiz adet “C” şeklinde dev sütunla desteklenmiş. Bu durum, içeriye giren doğal ışığın miktarını önemli ölçüde artırmış.
Bina, sekiz adet “C” şeklinde dev sütunla desteklenmiş. Bu durum, içeriye giren doğal ışığın miktarını önemli ölçüde artırmış.