13 Aralık 2018'de Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren'de (YHT) yaşanan kaza sonucu 9 kişi hayatını kaybetti.
Sözcü'den Deniz Ayhan'ın haberine göre, CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu üyesi Deniz Yavuzyılmaz, "Kazanın nedeni, verilen yolcu garantisi bedelinin karşılanması için altyapı ve sinyalizasyon eksikliğine rağmen, Hızlı Tren Garı ve hattının işletmeye açılmasıdır'' iddiasında bulundu.
14 YILLIK GARANTİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, CHP'li Yavuzyılmaz'ın TBMM Plan Bütçe Komisyonu'nda yönelttiği sorularına yazılı cevap gönderdi.
Yazılı cevapta şu ifadelere yer verildi:
Deniz Yavuzyılmaz, bakanlıktan gelen cevapla ilgili olarak şunları söyledi:
"Marşandiz Tren İstasyonu bölgesindeki çoklu ray sisteminin başlangıç noktası olan Ankara YHT Garı, 29 Ekim 2016'da kamu-özel işbirliği projesi olarak kullanıma açıldı. Yapılan sözleşmeye göre 20 yıl 6 ay işletme süresi bulunan YHT Tren Garı'nın kamuya devri 2036 yılında yapılacak. 14 yıllık süre için fahiş fiyatlarla yolcu garantisi verildi. Bu nedenle, 29 Ekim 2016-29 Ekim 2017 tarihleri arasında Ankara YHT Gar çıkışlı yolcular üzerinden 3 milyon 103 bin 615 $+KDV, özel teşebbüs firmalarına ödendi.
'ALTYAPI BİTMEDEN AÇILDI'
Ankara YHT Garı'na bağlı tren yolu hatlarının altyapısı tamamlanmadığı ve sinyalizasyonu yapılmadığı halde maalesef verilen yolcu garantisi nedeniyle tehlikeli bir şekilde kullanıma açıldı. Ankara YHT Garı açılışı seçim malzemesine dönüştürüldü. Bu seçim malzemesi de Marşandiz İstasyonu'ndaki kaza ile faciaya dönüştü. TCDD yaptığı bu sözleşmelerle sadece yolcu garantisi vermemekte, aynı zamanda ölüm garantisi vermektedir."