Tribeca Shipping, dün İstanbul ve Çanakkale boğazlarından geçmek isteyen 55 geminin kuyrukta takılı kaldığını bildirdi.
Karadeniz'den ayrılan tankerlerin boğazda ortalama bekleme süresi 16 gün. Bu süre 2014'ten beri en yüksek bekleme süresi. Normalde en fazla 5-6 gün bekleniliyordu. Bekleme süresindeki artışın başlıca sebebi ise eylül ayında Türkiye'nin boğazlardan geçişe yönelik getirdiği yeni kurallar. Gemilerin büyük kısmına geçiş sırasında römorkörlerin eşlik etmesi isteniyor.
İstanbul ve Çanakkale boğazları Karadeniz üzerinden Rus petrolünün ana sevkiyat güzergahı. Boğazlar aracılığıyla her yıl 120 milyon ton petrol ve petrol ürünü sevkiyatı yapılıyor. Boğazların kapatılması Rusya, Kazakistan ve Azerbaycan'dan petrol sevkiyatında aksamalara neden oluyor. Boğazlardaki kuyruk, petrolün yanı sıra tahıl sevkiyatını da olumsuz etkiliyor.