Türk Hava Yolları'nın, dünyaca ünlü İngiliz yönetmen ve yapımcı Ridley Scott ile çektiği reklam filminin tamamı 'The Journey' (Yolculuk) yayınlandı.
Kısa filminin 30 saniyelik versiyonu, dün dünyanın en çok izlenen spor etkinliği Super Bowl'da gösterildi. Reklam filminin 6 dakikalık sinematik kısa film versiyonu ise Super Bowl ile eş zamanlı olarak havayolunun YouTube kanalından yayınlandı.
✈️
— Turkish Airlines (@TurkishAirlines) February 3, 2019
Turkish Airlines presents!
A Ridley Scott film: #THEJOURNEY.
@RidleyScottCG#TurkishAirlines #SuperBowl #SBLIII pic.twitter.com/PUTWDb3mXC
Filmde 500 aktör ve aktrist görev alırken, İstanbul Havalimanı'nda çekilen sahnelerde ise 250 oyuncu görev aldı. İstanbul Havalimanı'nda geçen sahneler ayrıca THY'nin yeni kabin kıyafetleri ve yeni uçak içi kabin tasarımlarını da izleyici ile buluşturdu.
Çırağan Sarayı, Şerefiye Sarnıcı, Ortaköy Meydanı ve İstanbul Havalimanı gibi İstanbul'un ikonik simgeleri arasında geçen ve 4 günde çekimleri tamamlanan film, Ridley Scott'ın diğer eserlerine atıflar da içeriyor. 6 dakikalık sinematik kısa filme ve Scott'ın kendi anlatımıyla tüm süreci detaylarıyla ortaya koyan kamera arkası çekimlerine ek olarak filmin 4 ayrı versiyonu da bulunuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen yönetmen Ridley Scott İstanbul'un denizle iç içe olan mükemmel coğrafi yapısı ile ilham veren bir şehir olduğunu belirterek, "İstanbul, benim hikayeme de çok güçlü bir arka plan oluşturarak, ana karakterleri heyecan verici ve olağanüstü bir şekilde birleştirdi. Tıpkı yüzyıllardır birçok medeniyete tecrübe ettirdiği gibi" ifadelerini kullandı.