00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
DÜNYA HABERİ
11:05
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
54 dk
HABERLER
15:00
5 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
15:05
55 dk
HABERLER
16:00
5 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:05
84 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
ÖZEL HABER
Sayıştay raporlarında kara delik: İlçe belediyelerinin beşte dördü yok
20:35
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Teknoloji alanında yaşanan tüm gelişmeler, trendler ve teknolojinin günlük hayata yansımaları, Serhat Ayan'ın hazırlayıp sunduğu Yeni Şeyler Rehberi'nde.

‘Taksicinin tekeri boşa dönmeyecek’

25012019 - Yeni Seyler Rehberi
Abone ol
Türkiye’nin en önemli sorunlarından biri olan ulaşımı rahatlatmak için taksilere çözüm yurt dışından geldi. Careem Türkiye Operasyon Müdürü Can Ayhan, Yeni Şeyler Rehberi programında boşa dönmeyecek tekerle hem ekonomik hem de rahat bir ulaşıma kavuşulacağını dile getirdi.

Taksi - Sputnik Türkiye
EKONOMİ
İstanbullu taksiciler, Careem ile anlaştı: 'Taksimetre bir günde 750-800 bin kez çalışıyor'
Özellikle İstanbul gibi mega şehirlerde ulaştırma en büyük sorunların başında geliyor. Trafiğin tıkalı olmasındaki en önemli etkenlerden biri ise göreli olarak en çok araç grubunu oluşturan taksiler. Ulaşımın önemli bir bileşeni olan taksilerin içinde yolcu olmadan dolaşması hem trafiğe negatif etki ediyor hem de boşa benzin harcanmış olunuyor. Bunu engellemenin en önemli yollarından biri taksi içinde sürekli müşteri olmasını sağlamak. Uluslararası bir girişim olan Careem'in Türkiye operasyon müdürü Can Ayhan, taksilerin tekerlerinin boşa dönmemesi için attıkları adımları ve taksicilere verecekleri eğitimi Yeni Şeyler Rehberi programında anlattı:

‘ŞOFÖR DEĞİL KAPTAN DİYORUZ'

"15 ülke 120 şehirden sonra Türkiye'deyiz. Careem olarak her zaman değişimin yanındayız. Şoförlerimize kaptanlarımız diyoruz. Yollarda yolcularımızın can güvenliğinden aracımızın sürüşünden onlar sorumlu olduğu için diyoruz buna. Türkiye'deki bütün bileşenler ve paydaşlarla iletişim halinde işimizi sürdürüyoruz. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği ile çalışıyoruz. Taksi şoförleri için en büyük dernek. Bir sponsorluk anlaşması yaptık. Bu sektörü nasıl geliştirebiliriz nasıl yeni projeler üretebiliriz diye baktık. Sektörün gelişimine katkı ve iyileştirme yapacak projelere beraber bakıyoruz. Kaptanların yetiştirilmesi işine beraber bakacağız.

Şu anda dünyada bir milyon kaptan ve 35 milyon kullanıcıya ulaştık. Ortadoğu'nun en büyük teknoloji firmalarından biriyiz. Araç çağırmanın dışında birçok hizmet ekledik uygulamamıza. Bölgeden çıkan tek şirketiz ve 1 milyar doları geçtik. Amacımız buradan çıkan ve buraya hizmet eden bir şirket olmaz. İnsanların hayatlarını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Teknolojinin sağladığı kolaylıkları kullanıcılara ulaştırmayı hedefliyoruz. Tepkiler her zaman olacaktır. Asıl olan taksilerle bir başarı öyküsü ortaya çıkarmak gerekiyor ve bu bir süreç. Hem lokalleşme anlamında hem projelerle ilgili çok çalıştık.

Taksi - Sputnik Türkiye
İstanbul'da taksi, dolmuş ve minibüs ücretlerine zam geliyor
Halihazırda kaptanlara kayıt yaptırdığımızda hem geçmiş güvenlik aşamalarına bakıyoruz. Bunun yanında taksi toplu taşıma kullanım kartını istiyoruz. Kaptanlar bunun için psikoteknik testlerden geçiyorlar. Müşteri memnuniyeti öfke kontrolü ve iletişim gibi temel eğitimlerimiz oluyor. Tüm sektöre bir şekilde dokunmaya çalışıyoruz. Kaptanlarımızdan herhangi yol gözetmeksizin, bir çağrı geliyorsa ona gitmeleri, yolcuları alıp en güvenli şekilde gitmelerini sağlıyoruz. Saygı ve empatiyi ön planda tutuyoruz. BTD ile bunları bir üst seviyeye çıkarıp biraz daha farklı programları da hayata geçireceğiz. İstanbul tarihi önemli yerler ve ileri sürüş teknikleri gibi eğitimler veriyoruz. Temel yabancı dil eğitimlerimiz var.

Tekerin boşa dönmemesi önemli. Zamanla yarışıyorlar. Çok stresli ve trafikte yoğun tempoda çalışıyorlar. Biz uygulamamız üzerinden kaptan ve yolcuyu buluşturarak hayata geçiriyoruz. Yolculuk tamamlanmadan yeni bir yolcu atamaya çalışıyoruz. Kaptanlarımız bir yere gidince boş dönmemeleri için, araç teslim edeceklerse gidecekleri yöne doğru yolcu almalarını sağlayarak bunu mümkün hale getiriyoruz. Taksicilerin ve müşterilerin de güvenliği bizim için önemli. Her iki tarafın da kiminle yolculuk yapacaklarını, nereye gideceklerini birbirlerine söylüyoruz. Puanlamalar kaptanların yıldız puanlarına yansıyor. Bizler performans analizini yaparken ödüllendirmeler ve geliştirmeler ayarlıyoruz. Kaptan destek hattımız var onlarla sürekli iletişim halindeyiz. İstanbul dışında Adana'da da faaliyetlere başladık bunu 81 ile yaymayı hedefliyoruz. Biz Türkiye'de kalıcıyız. Biz bir değişimi başarmak istiyoruz. Yolcuların katılımıyla değişimi mümkün hale getirmek istiyoruz. Farklı bir Careem taksisi sunabilmek istiyoruz. Careem Pay ödeme sistemlerini hayata geçireceğiz. Careem Box isminde bir yemek götürme sistemimiz olacak."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала