Aylardan sonra ilk kez kamuoyunun karşısına çıkan Ghosn, "Hatalı bir şekilde suçlanıyorum. Bana yöneltilen iddialar dayanaksızdır" diyerek kendisine yöneltilen suçlamaları reddetti.
Savcıların yaptığı suçlamaların gerçekleri yansıtmadığını belirten Ghosn, "Nissan'dan hiçbir zaman tazminat almadım, sabit bir miktarın ödenmesi için Nissan ile herhangi bir sözleşmeye yapmadım" şeklinde konuştu.
Ghosn verdiği yatırım kararlarından dolayı şirketi 17 milyon dolar zarara uğrattığı iddiasına ise Nissan'ı terk etmek gibi bir seçeneği olduğunu ancak kalmaya karar verdiğini dile getirerek "Bir kaptan fırtınada gemiyi terk etmez" diye cevap verdi.
Nissan's ousted Chairman Carlos Ghosn claims innocence in first public appearance since November arrest https://t.co/IcxPmrf2VU pic.twitter.com/eudlx69f4l
— Reuters Top News (@Reuters) January 8, 2019
İş adamının avukatının tutuksuz yargılanma talebi delillere karartma riski ve kaçma şüphesi olduğu için reddedildi.
Suçlu bulunması halinde Ghosn'un 10 yıla kadar hapis cezasına çarptırılabileceği belirtiliyor.
Elli gündür gözaltına bulunan ve aylardan sonra ilk kez kamuoyunun karşısına çıkan Ghosn'un durşmaya gelirken siyah takım giydiği, kravat takmadığı ve oldukça kilo verdiği gözlemlendi.
Here's a look at the scenes outside the Tokyo court where Carlos Ghosn is appearing https://t.co/X8IBF8f8J1 pic.twitter.com/j5DFpXx7s5
— Bloomberg (@business) January 8, 2019
19 KASIM'DA TUTUKLANMIŞTI
Ghosn, 2011'den itibaren 5 yıl boyunca maaşını toplam 5 milyar yen (yaklaşık 234 milyon lira) düşük göstererek Japonya yasalarını çiğnediği şüphesiyle 19 Kasım'da Tokyo'da tutuklanmıştı.
Savcılığın talebi üzerine tutuklanan ve yasalar gereği 22 günlük tutukluluk süresi 10 Aralık'ta dolan Ghosn'un, 2016-2018'i kapsayan yeni iddialar üzerine 20 Aralık'a kadar tutuklu kalmasına karar verilmişti.
Bu sürenin savcılığın talebi ve mahkemenin onayı ile 30 Aralık'a kadar uzatılabileceği kaydedilmişti.
Şirketin iyileştirilmesine yönelik fabrikaların kapatılması dahil katı yeniden yapılanma önlemlerine öncülük eden Ghosn, 2001'de hisse sahipleriyle yapılan toplantıda Nissan'ın Üst Yöneticiliğine getirilmiş, 2005'te de Renault'nun Üst Yöneticisi olmuştu.
Yakıt veri manipülasyonu skandalının vurduğu Mitsubishi şirketi de 2016'da Nissan-Renault ortaklığına katılmıştı.
Nissan, Renault ve Mitsubishi ortaklığı, bu yılın ilk yarısında 5,54 milyon araçla, başlıca rakibi Volkswagen'i geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil satıcısı oldu.