DÜNYA KUPASINI YERİNDE VEYA DİĞER PLATFROMLARDAN İZLEYENLERİN SAYISI 3 MİLYAR 572 MİLYON
Raporda, Dünya Kupası'nı yerinden, televizyondan ve dijital ortamlardan takip eden seyirci sayısının 3 milyar 572 milyonu bulduğu, bu sayının 4 yaş ve üzeri popülasyon dikkate alındığında dünya nüfusunun yüzde 51,3'üne tekabül ederek rekor kırdığı belirtildi.
3.572 billion people watched the 2018 #WorldCup 😲
— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) December 21, 2018
Final alone seen by 1.12 billion 🏆
New viewing records set 🙌
Find out how Russia 2018 was followed around the world 📺🌎
Fransa'nın Hırvatistan'ı 4-2 mağlup ederek kupaya uzandığı final maçı ise tüm platformlarda 1,12 milyar seyirci tarafından takip edildi.
Organizasyonu televizyondan izleyen seyirci sayısı da 2014'te Brezilya'da düzenlenen önceki turnuvaya oranla önemli ölçüde yükseldi.
Rusya'daki Dünya Kupası'nda bir maçı en az 3 dakika izleyenlerin sayısı 3.04 milyarı bularak önceki turnuvaya oranla yüzde 10,9 artış gösterdi. Bir maçı en az 30 dakika seyredenlerin oranı ise 1.95 milyardan 2.49 milyara yükseldi.
Raporu değerlendiren FIFA'nın reklam müdürü Philippe Le Floc'h, "Bu istatistikler, Rusya 2018'in bugüne kadar düzenlenmiş en iyi Dünya Kupası olduğunu ortaya koyuyor" ifadelerini kullandı.