Muharrem Sarıkaya, "Siyasal kampanyada ilk olacak" başlığıyla yayımlanan yazısında "Sosyal medyanın algı gücü sonunda siyasal partilerin propaganda yöntemini değiştirtti. Yaşamda bu denli algı gücü yaratan zemini partilerin kullanması kaçınılmazdı. Siyasal kampanyada ilk olacak, hatta dönüm noktası teşkil edecek ilk adım da AK Parti'den geldi. Teşkilata mensup 1.5 milyon kişiye, toplu, bölgesel veya bireysel olarak anında ulaşacak işleve sahip Türkiye'nin ilk Sanal Genel Merkezi'ni kurdu" ifadesini kullandı.
Söz konusu yapıyı oluşturma fikrnin AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal'a ait olduğunu belirten Sarıkaya, "Mahir Ünal dünkü sohbetimizde yeni sistemi anlatırken elinden tablet eksik olmayan teenager heyecanındaydı" dedi.
Sarıkaya, Ünal'ın şu ifadelerini aktardı:
"Eskiden toplum önderleri, kamuoyu araştırmacıları, gazetecilerle tarama konferansları yapar seçim stratejisinin ana temasını belirler ve oradan yürürdük. Ama sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla bu yöntem bitti. Sosyal medyanın akışkan zeminine bir de interaktif iletişim eklenince seçimin teması zamana ve zemine göre sürekli değişken hale geldi."