FİKİRLER SOSYAL MEDYA İLE DEĞİŞEBİLİR Mİ?
Öğüt: Dijitalle insanların politik fikirlerini değiştirmek mümkün. Akademide bu konuda eğitim de aldım. Türkiye'de bunu yapabilmek dünyadan daha farklı. Her toplumun kendi dinamikleri var. İnsana dair bütün değişkenler bunun içinde var. Teknoloji toplumu şekillendirirken toplum da teknolojiyi kendi amaçları doğrultusunda kullanmayı öğreniyor.
Dilmen: Twitter ilk İran seçimlerinde duyuldu. Obama ile birlikte daha çok duyduk. Obama'nın dijital kampanyasını yürüten kişi ‘biz dijital olmasaydı başkanı başkan yapamazdık' demişti. Takım tutar gibi parti tutanların oylarını değiştirmek çok mümkün değil. Ama önümüzde yerel seçimler var. Adaya bağlı olarak değişebiliyor, bir önceki aday ya da başkanın icraatları o partiye bakışı değiştirebiliyor. Daha kaygan bir zemin. Belirli doğru mesajların verilmesiyle değişiklik olabilir. Ama takım tutar gibi tutanların sayısı da az değil. Araftakileri etkilemek hep mümkün. Genç ve orta yaşlı, dijital dünyayla haşır neşir olan kesimi etkilemek de mümkün.
FARKLI KUŞAKTAKİLERDEN FARKLI TEPKİLER ALMAK MÜMKÜN MÜ?
Dilmen: Z kuşağının başındakiler oy verecek. Bundan sonraki seçimlerde potansiyel olarak bazı şeyleri değiştirmeye hazırlanan bur kuşak bu. Aldıkları mesajları daha insancıl değerlendirip gerçekten haklıyı bulmaya çalışıyorlar. Onların muhakemesinin takım tutma mantığından biraz daha farklı olduğu yönünde umudum var. Gençlerin gündemi var, siyasetin de gündemi var. Onları örtüştürmek gerekiyor. Okula giderken üniversite yolunda düştüğü çukurla ilgileniyor. O sırada ülke gündeminin ekonomik realiteleriyle ilgilenmiyor olabilir. Bunlarla ilgili onlara mesajlar verebilmek gerekiyor. Onların farklı bir espri anlayışı var. Bunlar siyasetçi tarafından kullanılsa çok farklı bir sonuç elde edebilirler. Üç sene önce de o insanları samimi bulduysanız, şimdi aynı şeyleri söylüyorsa onu anlarsınız.
MARKALARLA SİYASETÇİLERİN SOSYAL MEDYADA FARKI VAR MI?
Dilmen: Siyasetçiler için geçerli bir durum var, sırça köşklerinde oturuyorlar. Yıllar önce bir belediye başkanının neden trafikten şikayet ediyorlar dediğini duyduk. Burada farklı bir şey çıkıyor: Bizim markalarla yaptığımız çalışmalarda gördüğümüz şey ölçümlenebilirliğin detaylandırılması. Seçmen tarafından bakınca onları farklı bir yere koyabiliriz. Belli yaş kategorileri alışkanlıklar beğenilerini seçebiliriz. Bunu sağlayacak şey Facebook ve Twitter gibi imkanların altyapıları. Doğru hedef kitleyi bulmak, doğru insanlara yönelmek siyasetçiler için çok önemli avantajlar getiriyor.