‘30 MİLYON TÜRK OYUNCUNUN YÜZDE 5'İ PARA VERİYOR'
"Netmarble mobil bu kadar yayılmadan önce Kore'de PC ile ortaya çıktı. Sonrasında gerek mobil penetrasyonun artması gerekse kitlenin oraya kaymasıyla mobil tarafta da büyük bir ağırlık yarattı. Öncesinde üretilen oyunlarla şimdi mobile üretilen oyunlar arasında da bunları üreten mühendis kitle arasında da ciddi bir fark var. Doğal olarak mobil altındaki bilgi birikimi o zaman yoktu. O zamanki büyük oyun firmalarından bazıları da bugün yok mesela. Bunun başlıca sebebi bu dönüşümü düşünememiş, hesaplayamamış olmaları. Netmarble bu dönüşümü öngörebilen şirketlerden biri. Bizim içimizde bu dönüşüm isteği başarı öyküsü olarak anlatılıyor hala. O zamanki PC oyun yazanlar gece gündüz oturup çalışıp mobil oyun kodlamayı öğrenmiş.
Kore'de insanların oynadığı çok popüler oyunları yan yana koyunca direkt gözünüze enteresan şeyler çarpıyor. Orada insanlar ekranın her yanında patlayan pop uplar, yazıları seviyorlar. Biz bunları buraya getirsek kimse kullanmaz. Biz karakterleri ve kıyafetlerini değiştiriyoruz. Mesela kafaya takılan fes. Kore'ye bölgede bunun kullanıldığı söylüyoruz ve fes resmi gösteriyoruz. Karakterlere bunu eklettiriyoruz. Yeşil renk bölgede seviliyor ona göre oyunları değiştirtiyoruz. Karşılıklı olarak oyunun üstünde ciddi değişikliklere gidebiliyoruz. Ücretsiz verilen oyunların içinde satın alma modeline sahip oyunlara ‘Freemium' deniyor. Kullanıcı bir noktada ödeme ihtiyacı hissediyorsa biz onlara modeller veriyoruz. Hiç kimse kullanıcıları para ödemeye zorlamıyor. Netmarble, Freemium modelinin yaratıcısı. Bu müthiş bir model. Çoğu kullanıcı bunu tercih ediyor. Parasını verip satın alınan oyunların ismi de Premium. Bu ikisinin en önemli farklarından biri Freemium modelde sıklıkla yeni modeller, oyuncuya kendini iyi hissettirecek şeyler sunuyoruz. Sürekli bir canlılık var. Bir ürün aldım ve bitti olayı yok.