Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Vahap Munyar, İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın şehir yaşamıyla ilgili açıklamalarını okurlarına aktardı.
Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Avrasya Tüneli için yükselen eleştirileri anımsatan Uysal, "Yolcu garantisi verince eleştirilere maruz kalırız. Metro için, 'yap-kirala-devret' yöntemini düşünsek. Yani, İBB özel sektörün yapacağı metro hattının kiracısı olacak. Kiracılık 22-25 yıl sürecek. İşletmeyi İBB yapınca bilet fiyatı tartışması yaşanmaz" dedi.
Mevlüt Uysal, kentteki şehir içi karayolu tünellerinin trafik sorunu açısından önemli çözüm yollarından biri olduğunu belirtti:
— İstanbul'da şehir içi tünellerinin toplam uzunluğu 17 kilometre. Araç başına 1 lira istesek, tünelin maliyeti 7 yılda çıkabilir.
İstanbul'da 160 kilometre daha tünele ihtiyaç olduğunun altını çizen Uysal, "Tünellerden araç başına 3 lira alsak, normal yolda trafik tıkalı ise vatandaş, 'Girmem' der mi? Bence demez" diye konuştu.