© Sputnik / Sertaç KayarBugüne kadar tahıl ambarı, ahır ve en son Çeltik Fabrikası olarak kullanılmasına rağmen ayakta kalabilen kilise şuan harabe durumda.
1/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Bugüne kadar tahıl ambarı, ahır ve en son Çeltik Fabrikası olarak kullanılmasına rağmen ayakta kalabilen kilise şuan harabe durumda.
© Sputnik / Sertaç KayarAlipaşa Mahallesi’nde bulunan, Katolik Ermenilere ait Surp Sarkis Kilisesi, ‘Hızır İlyas Kilisesi’ olarak anılıyor.
2/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Alipaşa Mahallesi’nde bulunan, Katolik Ermenilere ait Surp Sarkis Kilisesi, ‘Hızır İlyas Kilisesi’ olarak anılıyor.
© Sputnik / Sertaç KayarKentin tarihi miraslarından olan Surp Sarkis Katolik Kilisesi, bir dönem tahıl ambarı ve ahır olarak kullanıldı.
3/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Kentin tarihi miraslarından olan Surp Sarkis Katolik Kilisesi, bir dönem tahıl ambarı ve ahır olarak kullanıldı.
© Sputnik / Sertaç KayarBunun dışında çeltik fabrikası olarak da kullanan kilise, "Çeltik Kilisesi" olarak anılmaya başladı.
4/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Bunun dışında çeltik fabrikası olarak da kullanan kilise, "Çeltik Kilisesi" olarak anılmaya başladı.
© Sputnik / Sertaç KayarHer şeye rağmen ayakta kalan kilisenin yapılış tarihi yazılı kaynak yetersizliği ve bir kitabesinin olmayışı nedeniyle tam olarak bilinmiyor.
5/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Her şeye rağmen ayakta kalan kilisenin yapılış tarihi yazılı kaynak yetersizliği ve bir kitabesinin olmayışı nedeniyle tam olarak bilinmiyor.
© Sputnik / Sertaç KayarBazı kaynaklar, plan ve mimari özelliklerini dikkate alarak 16. yüzyıla dayandığını söylüyor. Bugüne kadar varlığını sürdüren kilise şimdi bakımsızlıktan tamamen yıkılma tehlikesi yaşıyor.
6/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Bazı kaynaklar, plan ve mimari özelliklerini dikkate alarak 16. yüzyıla dayandığını söylüyor. Bugüne kadar varlığını sürdüren kilise şimdi bakımsızlıktan tamamen yıkılma tehlikesi yaşıyor.
© Sputnik / Sertaç KayarMax Von Berchem, Amida adlı eserinde, 1515'lerde Osmanlı tebaası olan Amidli (Diyarbekirli) Ermenilerin o tarihlerde bu kiliseyi yaptırdığını, adının da Surp Sarkis olduğunu ifade eder.
7/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Max Von Berchem, Amida adlı eserinde, 1515'lerde Osmanlı tebaası olan Amidli (Diyarbekirli) Ermenilerin o tarihlerde bu kiliseyi yaptırdığını, adının da Surp Sarkis olduğunu ifade eder.
© Sputnik / Sertaç KayarMax Von Berchem, Amida adlı eserinde, 1515'lerde Osmanlı tebaası olan Amidli (Diyarbekirli) Ermenilerin o tarihlerde bu kiliseyi yaptırdığını, adının da Surp Sarkis olduğunu ifade eder.
8/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Max Von Berchem, Amida adlı eserinde, 1515'lerde Osmanlı tebaası olan Amidli (Diyarbekirli) Ermenilerin o tarihlerde bu kiliseyi yaptırdığını, adının da Surp Sarkis olduğunu ifade eder.
© Sputnik / Sertaç Kayarİnciciyan 19. yüzyıl tarihli bir araştırmasında beş horanlı, kagir ve eski bir Ermeni kilisesi olduğunu vurgular.
9/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
İnciciyan 19. yüzyıl tarihli bir araştırmasında beş horanlı, kagir ve eski bir Ermeni kilisesi olduğunu vurgular.
© Sputnik / Sertaç KayarSüryani tarihçi peder Gabriel Akyüz ise Mor Dumyana adını kullanır.
10/10
© Sputnik / Sertaç Kayar
Süryani tarihçi peder Gabriel Akyüz ise Mor Dumyana adını kullanır.