00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Teknoloji alanında yaşanan tüm gelişmeler, trendler ve teknolojinin günlük hayata yansımaları, Serhat Ayan'ın hazırlayıp sunduğu Yeni Şeyler Rehberi'nde.

'Dijital dünya çok demokratik'

26102018 - Yeni Seyler Rehberi
Abone ol
INFLOW Summits Kurucu ortağı Afşın Avcı, Yeni Şeyler Rehberi programında sosyal medyanın yeni içerikçileri ‘Influencer’ları anlattı. Avcı, sosyal medyanın çok demokratik olduğunu, bu kişilerin gerçek ve sürdürülebilir içerik vermeyince hemen bırakıldığını dile getirdi.

Enes Batur - Sputnik Türkiye
Sosyal medya fenomeni Enes Batur'un paylaşımı tepki çekti
Sosyal medya, gazetelerin tirajlarının düştüğü, reklam pastasının azaldığı bir ortamda yükselişe geçti. Gazeteci ve yazarların yerini, insanların satın alma kararlarını ve hayata bakışlarını etkileyen kişiler, ‘Influencer'lar aldı. INFLOW Summits Kurucu ortağı Afşın Avcı, Yeni Şeyler Rehberi programında bu kişilerin nasıl ortaya çıktığını, nelerden etkilendiğini ve takipçileriyle olan ilişkilerini anlattı:

‘GERÇEĞİN GÜCÜ YADSINAMAZ'

"Influencer, tüketicilerin karar mekanizmalarına etki eden dijital içerik üreticilerini böyle adlandırıyoruz. Bu bir ürün satın alma kararı da olabilir, günlük insani karar da olabilir. Türkçe kelimelerin hiçbiri Influencer kelime karşılığını vermiyor. İşimiz global olduğu için bunu kullanıyoruz. Biz tüketiciler olarak çok fazla reklama maruz kalmaya başladık. Bu dönemde insanlar olarak gerçek hikaye ve bilgilere merak saldık. Dijital Influencer'lar bize daha gerçek gelmeye başladı. Gerçeğin gücü yadsınamaz. Biz de tüketiciler olarak onların peşinden gitmeye başladık. Neden konvansiyonel medya azalırken dijital medya artıyor? Çünkü çok kolay erişilebilirler. Yaşadıkları hayat gerçek. Reklam konusuna gelecek olursak bazen çok fazla ürün hizmet tanıtımı için hesaplar kullanılıyor deniyor. Fakat bununla alakalı şöyle bir gerçek var: Sosyal medya çok demokratik bir yer. Takip ettiğiniz kişi sizi rahatsız ederse çok basit bir şey var takibi bırakın İşini doğal ve gerçek yapanları takip edersiniz. Sahip olduğu etki gücünü sosyal medyada reklam için kullananlar olur ama o zaman takipçi kaybediyorlar. Bu da sosyal medyanın demokratikliğini bize gösteriyor. İnsanların merak duygusu var: Bir sonraki paylaşımında n anlatacak? Bizi onlara bağlayan en temel dürtülerden biri bu.

Gaga Bulut - Sputnik Türkiye
Tutuklanan sosyal medya fenomeni Gaga Bulut: İlgi çekmek için feminen giyiniyorum, kız arkadaşım var
Influencer olmanın bir formülü yok. Onların ortak özelliklerin bakalım: Orijinal, yaratıcı ve gerçek içerik. Çok ilgi çekici bir video çekebilirsiniz ama 100 videoda bir tane ise sürdürülebilir değil yeterli de değil. İçerik tüketimi artıyor çünkü üretimi artıyor. 1000-2000 fenomen var. En temel kural gerçek, yaratıcı ve sürdürülebilir olması. Bizim etkinliklerde en çok aldığımız sorulardan birisi kaç takipçisi olan Influencer olabilir. Bizim etkinliklerimize 200'den fazla tüm dünyadan Influencer katılıyor. Bize neye göre seçtiğimizi soruyorlar. Takipçi rakamı değil birden fazla kriter var. Bundan daha önemli içeriğin kalitesi kuvveti ve takipçiyle aralarında bulunan etkileşim. Şu anda attığınız bir mesaj 1000 kişi tarafından beğeniliyorsa bir sorun var demektir. Bizim kriterlerimizin başında etkileşim oranı, kalitesi ve özgürlüğü geliyor. Etkileşim oranı dediğimiz bir şey var: Bir içeriğin toplam izlenme beğenilme yorum sayılarının toplamının takipçi sayılarına bölünmesiyle çıkan bir oran bu. Yeni kuşaklar buna giriyor ama onlar akıllı tabletler ve telefonlarla dünyaya gözlerini açıyorlar. Bundan 15 yıl sonra bu kitle satın alma kararlarını verebilecek olan kitle. Dünyayı onlar değiştirecek. Onların kararlarıyla yaşamaya başlayacağız. Bizim halk oylamasına genç kitleler katılıyor. Çünkü takipçilerine ödül vermek istiyorlar. Dünyada hiç sahip olmadığı bilgiler üstünden kitleye sahip olmuş Influencer'lar var. Ama içerik sürdürülebilir ve gerçek değilse bunu takip eden 100 bin kişiyi inandırmanız mümkün değil. Takipçiler bunu çok rahatlıkla anlayabiliyoruz. Eğer o içerik gerçek değilse hemen tepki doğuyor."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала