Facebook, siyasi kampanyalara personel göndererek doğrudan destek vermek yerine internet sitesi aracılığıyla tüm siyasi partilere ücretsiz reklam önerisi sunacağını belirtti.
Öte yandan, kampanya yürütücülerinin reklam konusunda internet desteği almaya devam edebilecekleri bildirildi.
ABD Başkanı Donald Trump'ın dijital direktörü, Facebook'un kendilerine seçimi kazanmada yardımcı olduğunu açıklamıştı.
Bu açıklamanın üzerine Facebook, Trump'ın rakibi Hillary Clinton'a da benzeri bir yardım teklifi yapıldığı fakat, teklifin reddedildiğini duyurmuştu.
Bloomberg'in ulaştığı belgelere göre, Clinton, Facebook reklamarına 28 milyon dolar harcarken, Trump'ın ise bu 44 milyon dolar harcadığını belirtildi.
Facebook'un kararı sonrasında gözlerin çevrildiği Google ve Twitter'dan henüz bu uygulamayı sonlandıracaklarına yönelik bir açıklama gelmedi.
Facebook gibi Google ve Twitter'in da politik kampanyalar öznelinde yardım teklif ettiği biliniyor.