Dünya Halleri'nden Semih Sönmez'in haberine göre BMW, son birkaç yıldır kapalı kapılar ardında otonom motosiklet teknolojisi geliştiriyor. Şirket bu hafta yayınladığı bir videoda, otonom sürüş yeteneğine sahip R1200GS modelinin bir test pistinde kendi kendine gidişini gösteriyor.
Motor henüz kendi başına kalkış yapamıyor. Bu nedenle birinin dengesini sağlayıp motoru yola çıkarması gerekiyor. Ama hareket etmeye başladıktan sonra motor gaz, fren, vites kontrolünü sağlayarak önündeki yolu okuyup ve takip edebiliyor.
AMAÇ SÜRÜŞ HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK
BMW şimdilik otonom motosiklet üretme planları olmadığını söylüyor. Bu çalışmanın amacı motosiklet sürüş dinamiklerini daha iyi anlayarak gelecekte üretilecek motorlara hangi aktif güvenlik önlemlerinin yerleştirilebileceğini belirlemek.
Ekip üyesi Stefan Hans “Prototip, aracın dinamikleri hakkında bilgimizi genişletmemize yardımcı oluyor. Böylece sürücünün davranışını sınıflandırabilir ve gelecekte bir durumun tehlikeli olup olmayacağını kestirebiliriz. Eğer tehlike söz konusuysa sürücüyü bilgilendirebilir, uyarabilir ya da direkt olarak müdahale edebiliriz. Bu projede amacımız tam otonom bir motosiklet geliştirmek değildi. Motosiklet güvenliğini artırmak istiyoruz. Temel dinamik modelin tüm sürüş dinamikleriyle başa çıkabilecek kadar detaylı olduğu kanıtlanmış oldu. Böylece bu bilgiyi daha fazla konfor ve güvenlik sistemleri geliştirmek için kullanabiliriz” ifadelerini kullandı.
SÜRÜCÜ DESTEK SİSTEMLERİ İŞE YARIYOR
Otomobil dünyası, otomatik acil frenleme, şeritte kalma yardımı ve kör nokta alarmı gibi sistemlerden kesinlikle fayda görüyor. Ancak çoğu motosikletçi kendilerini farklı bir tür olarak görüyor. Motorcular için yolda neler olup bittiğinin farkında olmak, hayatta kalmak için gerekli bir durum.
KTM ve Ducati gibi motor üreticiler şimdiden radar destekli sürüş teknolojilerini göstermeye başladı. KTM’in sistemi hafifçe fren bile yapıyor.