00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:00
39 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
02:22
4 dk
SESLİ HABER
05:04
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
08:00
39 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
6 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
14:06
36 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
7 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
17:06
49 dk
HABERLER
18:00
7 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
19:26
4 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
23:00
36 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
04:01
39 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
06:00
49 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
8 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
10 dk
PARANIN HAREKETİ
11:20
9 dk
HABERLER
12:00
6 dk
GÜN ORTASI
İstanbul'un mart ayı enflasyon verileri belli oldu
12:06
82 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
Birçok şiiri bestelenen Sabahattin Ali kimdir?
15:09
8 dk
SESLİ HABER
Evsizliğin tarihi sergiliyor: Petersburg’da “Evsizler Müzesi”
15:23
2 dk
SESLİ HABER
Türk nüfusu yaşlanıyor: Yaşlı nüfusun oranında artış
15:31
3 dk
SESLİ HABER
‘Hayalet çalışan’ sendromu: İş yerine aidiyeti neler düşürüyor?
15:41
7 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
15:57
5 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
ÖZEL HABER
142 yıldır tamamlanamayan yapı: Sagrada Familia
17:43
7 dk
SESLİ HABER
Binlerce yıllık tapınak geleceğe hazırlanıyor: Zeus Lepsynos Tapınağı’nda restorasyon çalışmaları
17:57
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Merkez Bankası'nın döviz satışı: Cebimizden mi çıkıyor, kâra mı dönüşüyor?
18:09
3 dk
SESLİ HABER
Bilim insanlarından konuşma engelli bireyler için umut: Beyin implantı ve yapay zekâ teknolojisi
18:19
2 dk
ÖZEL HABER
Silivri sonrası gündemde: Müzeye dönüşen cezaevleri
18:28
6 dk
SESLİ HABER
Çin’in 32 milyar dolarlık dev pazarı: Evcil hayvan klonlama
18:46
2 dk
SESLİ HABER
Ticaret Bakanlığı'ndan yeni düzenleme: İnternet alışverişinde güvenlik artıyor
18:55
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
SESLİ HABER
El yazısı dijital dünyanın neresinde?
22:34
1 dk
SESLİ HABER
Ünlü antik kentte 2 bin yıllık pati izli tuğlalara rastlandı
22:43
2 dk
SESLİ HABER
Bir dönem viral olmuşlardı, şimdilerde raflarda tozlanıyorlar
22:52
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Teknoloji alanında yaşanan tüm gelişmeler, trendler ve teknolojinin günlük hayata yansımaları, Serhat Ayan'ın hazırlayıp sunduğu Yeni Şeyler Rehberi'nde.

Kişiye özel programlanabilir açık hava reklamlarını Türk mühendisleri tasarladı

07092018 - Yeni Seyler Rehberi
Abone ol
Sistem 9 Medya Pazarlama Müdürü Harun Akol, dijital dünyanın sunduğu programlanabilir açık hava reklamları Yeni Şeyler Rehberi programında anlattı.

Dijital dünyanın dönüşümünden reklamcılık da payını aldı ve internet sitelerinde kişiye ve duruma özel reklamların çıkması sağlandı. Aynı şekilde açık hava reklamları da teknolojinin gelişimine uydu ve kişiye özel, duruma özel, güne özel reklamların akıllı mecralarda yayınlanması mümkün hale geldi. Bu alanda iş yapan şirketlerden Sistem 9 Medya Pazarlama Müdürü Harun Akol, Yeni Şeyler Rehberi'nde atılan bu teknolojinin getirilerini anlattı:

‘PROGRAMATİK REKLAM SON İKİ YILDIR DİKKAT ÇEKİCİ BİÇİMDE ARTTI'

"'Digital Signage' çözümleri iki alanda kullanılıyor birisi kurumlara özel dijital çözümler, diğeri reklamlar. Açık hava dışında TV yazılı basın ve radyoda yıllardan beri kullanılan reklamlar var. Ezberletilmiş yollardan reklam harcamaları bunlar için ayarlanıyor. Değişimlerden sonra açık hava da kabuk değiştirmeye başladı. Bizim ülkemizde son iki yıldır dikkat çekici düzeyde artmaya başladı dijital LED'ler ve buna benzeyen teknolojik ekranlar. ‘E-marketer' araştırmasına göre 2015 yılında TV harcamaları yüzde 38 iken 2020 yılında özellikle dijital anlamda büyük bir ivme kazanacak reklamveren harcamaları. TV kendi payında devam ederken dijital reklam mecraları yüzde 15'lik bir sıçrama kaydedecek. Statiğin dışına çıkınca açık hava reklamları dinamikliğiyle daha çok dikkat çekiyor. Programatik sistemler hedef kitle ve mecraları bir araya getiriyor. Hava sıcaklığı düştüğünde kar ve yağmur yağdığında farklı görseller kullanabiliyoruz. LED ekran önünde trafik sıkışınca motor yağı reklamı ekranlara taşınabiliyor."

'GOOGLE AÇIK HAVAYLA KOORDİNELİ ŞEKİLDE DİJİTAL REKLAMLAR ALMAYA BAŞLIYOR'

"Sosyal medya hayatımıza girdi. Açık havadaki reklamlar da bununla öne çıkıyor. Örneğin bir banka reklamının önünde fotoğraf çekip bunu paylaştığınızda bu kişiler o LED ekrana yansıtılabiliyor. Dolayısıyla dinamik yapılar ön plana çıkıyor. Yurt dışında bu sistem çok daha fazla kullanılıyor ve interaktivite ön plana çıkıyor. Bizde de bu yolda bir gelişme var. Yurt dışında yapılan araştırmalarda bazı trendler var: Yazılım ve otomasyonun verimliliği artırdığını düşünüyorlar. Reklamverenler mesajlarını hızlıca pazara sunmayı hedefliyorlar, mesajı hızlı verme ve geri çekme işini gerçekleştirebiliyorlar. Veriler ölçümlenebiliyor. Verilerin kullanımı her geçen gün artıyor. Demografik yapı analizleri markaların gelecek planlarında kullanılıyor. Artık tüketiciler cep telefonlarındaki statülerinden gittiği restoranlara kadar her bilgiyi tutuyorlar. Ekranın önünden geçen kişilerin bilgilerini mobil GSM operatörleri tarafından anonimleştirildikten sonra kişisel bilgilerini vermeden paylaşılabiliyor. Açık havada dijital reklamcılıkta hedef kitlenin davranışlarını analiz ederek uygun reklamları eleyerek gösteren reklam türüne programatik deniyor. 2013 yılında 22 milyar dolar civarında harcanma yapılmış. Bu yıl sonunda 70 milyar dolara ulaşılması öngörülüyor. Programatik reklamcılık çok hızlı biçimde artıyor. Kişilerin analizlerine göre eş zamanlı reklamcıların satın almayı sağlayacak çalışmalar yapılması sağlanıyor. Bunun tam çalışmasıyla birlikte şirketler kendi satın almalarını kendi isteklerine göre yapabilecekler. Biz güçlü ve yüzde 100 Türk mühendisler tarafından gerçekleştirilen bir yazılım altyapısıyla insanlara ihtiyaçları olan reklamları doğru kitleye gösterebiliyoruz. Google açık havayla koordineli şekilde dijital reklamlar almaya başlıyor. Sirkülasyonun bu yüzden ciddi bir biçimde artması bekleniyor."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала