'REKABETE VE TERCİH SEÇENEKLERİNE ETKİSİ OLMAZ'
Apple'ın Shazam'ı satın almasının önünde bir engel bulunmadığına hükmeden Avrupa Komisyonu, bunun dijital müzik yayını hizmetler arasında giderek keskinleşen rekabete zarar vermeyeceğini ve tüketicilerin tercih seçeneklerini azaltmayacağını savundu.
'VERİ ANAHTARI'
Avrupa Komisyonu'nun Rekabetten Sorumlu Üyesi Margrethe Vestager, ''Veri, dijital ekonominin anahtarı. O yüzden potansiyel olarak ticari açıdan hassasiyet taşıyanlar dahil önemli veri dizilerinin alım-satımıyla ilgili işlemleri dikkatle incelemek zorundayız'' diyerek ekledi:
''Shazam'ın kullanıcı ve müzik verilerini ayrıntılı analiz ettikten sonra, Apple tarafından satın alınmalarının dijital müzik yayını piyasasında rekabete zarar vermeyeceği sonucuna vardık.''
Apple Shazam'ı bünyesine katarak dijital müzik yayını piyasasındaki İsveç merkezli Spotify'ın üstünlüğünü kırma çabasında.
Apple CEO'su Tim Cook, mayıs ayında Apple Music servisinin 50 milyon ödeme yapan üyesi olduğunu açıklamıştı. Bu, Spotify'in temmuzda açıklanan 83 milyon paralı üye sayısının çok gerisinde.
SHAZAM 1 MİLYAR KEZ İNDİRİLDİ
Ama yine de Apple Music, Avrupa'da en çok dinlenilen ikinci dijital müzik yayın sistemi. En önde gelen müzik tanıma sistemi olan Shazam geçen yıl akıllı telefonlara 1 milyar kez indirildi ve günde 20 milyon kez kullanılıyor.
Shazam, akıllı telefondan dinletilen müziği tanıyıp çok sayıda üyeli müzik servisine link verdiğinden, Apple'a rakip firmalar ve onların tüketicileriyle ilgili hassas bilgilerin Apple'a geçmesi, Amerikan devinin de bu veriler üzerinden rakiplerinin tüketicilerini kendi servisine geçmeye ikna etmesi endişesi gündemde.
KOMİSYON, SATIŞ VE BİRLEŞMELERİ ENGELLEYEBİLİYOR
RYANAIR'E FREN ÇEKİLMİŞTİ
Daha önce İrlanda'nın Ryanair havayolu şirketi, yüzde 30 hissesine sahip olduğu rakibi Aer Lingus havayolunu 3 defa satın almaya kalkışmış, fakat Komisyon bunu Ryanair'ın tekelleşmesine yol açacağı gerekçesiyle reddetmişti.