Uçaklarla ilgili bu tip aksaklıkları "olağan" diye değerlendiren Karataş "Uçaklarla ilgili bu tip aksaklıklar her zaman olur ve bu aksaklıklar zaman içerisinde giderilerek devam eder. Benzerleri Su-57, Su-35 veya başka uçaklarda da yaşanabilir. Sonuçta hâlihazırda yaklaşık 300 F-35 uçağı uçuyor. Toplamda 3000 F-35 üretilmesi planlanıyor. Bu tür uçaklarda, jeneratörden, motora çeşitli sebeplerle sorunlar çıkabilir. Bazen beklenmedik bir hava koşulu veya harekâtta yaşanan bir aksaklık da bu tür sorunlara sebep olabilir" ifadelerini kullandı.
Karataş "Bunu rastgele raporlar üzerinden tartışma yetkisine sahip değiliz. Bu rapor kimin tarafından hazırlandı, basına neden ve nasıl sızdı? Bunlar önemli sorular. Üstelik de böyle bir raporun güvenilir sayılması için projeyi çok iyi bilen biri tarafından hazırlanması şart. Bu tartışmalar amatörler ve savunma sanayinin teknik tarafıyla ilgilenenlerin tartıştıkları konular. Rastgele tartışmalar, yanlış algı yaratabilir. Daha önce de buna benzer bir sürü rapor hazırlandı. Bu raporların kıymeti harbiyesi yok" diye konuştu.
F-35'lerin teknik değil stratejik bir sorun olduğuna işaret eden Karataş "F-35'lerle ilgili asıl sorunlar teknik değil stratejiktir. F-35 alımıyla birlikte ABD Türkiye'nin milli lojistik sistemini kontrol eder hale geliyor. Türkiye'nin milli lojistik sistemi Amerikan şirketinin, yani ABD'nin eline geçiyor. Bu kabul edilemez bir durum. Ancak yine de 13 Kasım'a çok var. Umarım bize, başından beri söylediğim gibi, o uçakları vermezler. Çünkü F-35 alımı milli uçak projesini baltalayacak. Önemli olan bu kısım. Yoksa teknik detaylar teferruat" diye ekledi.