00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
7 dk
HABERLER
10:00
6 dk
HABERLER
11:00
8 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
10 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
10 dk
HABERLER
12:00
6 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABERLER
16:00
5 dk
TARİHTE BUGÜN
16:10
6 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
10 dk
HABERLER
19:00
12 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
16 dk
SEYİR HALİ
'Kesme altına' düzenleme
07:16
104 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:11
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
BASIN TURU
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Basın Turu
11:31
23 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:51
14 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Japon öğrenciler Hiroşima'ya atılan atom bombasını sanal gerçeklikle yeniden canlandırdı

Abone ol
ABD'nin 73 yıl önce bugün Japonya'nın Hiroşima kentine attığı atom bombası 140.000 kişinin ölümüne neden oldu. Japon lise öğrencileri felaketin yıldönümünde sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak kentin bombardıman öncesindeki, bombardıman sırasındaki ve sonrasındaki durumunu deneyimleme imkanı veren 5 dakikalık bir video üretti.
© AP Photo / Haruka NugaABD'nin 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya attığı atom bombası 140.000 kişinin ölümüne yol açtı. 3 gün sonra bu kez Nagazaki kentine atılan atom bombası 70.000 kişiyi öldürdü. Japonya 6 gün teslim oldu ve 2. Dünya Savaşı resmen sona erdi. Hiroşima'ya atılan atom bombasının 73. yıldönümünde Fukuyama Teknik Lisesi'nden öğrenciler sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak kentin bombardıman öncesindeki, bombardıman sırasındaki ve sonrasındaki durumunu deneyimleme imkanı veren 5 dakikalık bir video üretti.
ABD'nin 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya attığı atom bombası 140.000 kişinin ölümüne yol açtı. 3 gün sonra bu kez Nagazaki kentine atılan atom bombası 70.000 kişiyi öldürdü. Japonya 6 gün teslim oldu ve 2. Dünya Savaşı resmen sona erdi. Hiroşima'ya atılan atom bombasının 73. yıldönümünde Fukuyama Teknik Lisesi'nden öğrenciler sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak kentin bombardıman öncesindeki, bombardıman sırasındaki ve sonrasındaki durumunu deneyimleme imkanı veren 5 dakikalık bir video üretti. - Sputnik Türkiye
1/5
ABD'nin 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya attığı atom bombası 140.000 kişinin ölümüne yol açtı. 3 gün sonra bu kez Nagazaki kentine atılan atom bombası 70.000 kişiyi öldürdü. Japonya 6 gün teslim oldu ve 2. Dünya Savaşı resmen sona erdi. Hiroşima'ya atılan atom bombasının 73. yıldönümünde Fukuyama Teknik Lisesi'nden öğrenciler sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak kentin bombardıman öncesindeki, bombardıman sırasındaki ve sonrasındaki durumunu deneyimleme imkanı veren 5 dakikalık bir video üretti.
© AP Photo / Fukuyama Technical High SchoolSanal gerçeklik cihazlarını takarak 2 yıllık bir çalışma sonrası ortaya çıkan videoyu izleyenler patlama öncesinde Motoyasu Irmağı kenarında yürüyüş yapıp bir zamanlar bölgede yer alan iş yerleri ve evleri görebiliyor.
Sanal gerçeklik cihazlarını takarak 2 yıllık bir çalışma sonrası ortaya çıkan videoyu izleyenler patlama öncesinde Motoyasu Irmağı kenarında yürüyüş yapıp bir zamanlar bölgede yer alan iş yerleri ve evleri görebiliyor. - Sputnik Türkiye
2/5
Sanal gerçeklik cihazlarını takarak 2 yıllık bir çalışma sonrası ortaya çıkan videoyu izleyenler patlama öncesinde Motoyasu Irmağı kenarında yürüyüş yapıp bir zamanlar bölgede yer alan iş yerleri ve evleri görebiliyor.
© AP Photo / Fukuyama Technical High SchoolKullanıcılar postane binasına ve Shima Hastanesi'nin avlusuna da girebiliyor. Bu avluda eskiden bir sergi binası olarak kullanılan ancak yaşananların etkisini göstermesi için felaketin ardından kasıtlı olarak iskelet halinde bırakılan 'Hiroşima Barış Anıtı' (Atom Bombası Kubbesi) da yer alıyor.
Kullanıcılar postane binasına ve Shima Hastanesi'nin avlusuna da girebiliyor. Bu avluda eskiden bir sergi binası olarak kullanılan ancak yaşananların etkisini göstermesi için felaketin ardından kasıtlı olarak iskelet halinde bırakılan 'Hiroşima Barış Anıtı' (Atom Bombası Kubbesi) da yer alıyor. - Sputnik Türkiye
3/5
Kullanıcılar postane binasına ve Shima Hastanesi'nin avlusuna da girebiliyor. Bu avluda eskiden bir sergi binası olarak kullanılan ancak yaşananların etkisini göstermesi için felaketin ardından kasıtlı olarak iskelet halinde bırakılan 'Hiroşima Barış Anıtı' (Atom Bombası Kubbesi) da yer alıyor.
© AP Photo / Haruka NugaÖğrenciler ve öğretmenleri kullanıcıları zamanda geriye götürerek benzer olayların bir daha yaşanmaması konusunda farkındalık yaratmayı amaçladı. Projede çalışan öğrencilerden biri olan Mai Okada "Konuşma olmadan sadece görüntülere bakarak yaşananları anlıyorsunuz. Sanal gerçeklik (VR) deneyiminin başarılarından biri kesinlikle bu" diye konuştu. 18 Yaşındaki Yuhi Nakagawa adlı öğrenci de "Atom bombası öncesi ve sonrasındaki binaları bilgisayarda yaratırken birçok binanın yok olduğunu fark ettim. Atom bombalarının ne kadar korkutucu olabileceğini hissettim. O yüzden bu manzarayı yaratırken diğer kullanıcılarla bunu paylaşmanın önemli olduğunu düşündüm" dedi.
Öğrenciler ve öğretmenleri kullanıcıları zamanda geriye götürerek benzer olayların bir daha yaşanmaması konusunda farkındalık yaratmayı amaçladı. Projede çalışan öğrencilerden biri olan Mai Okada Konuşma olmadan sadece görüntülere bakarak yaşananları anlıyorsunuz. Sanal gerçeklik (VR) deneyiminin başarılarından biri kesinlikle bu diye konuştu. 18 Yaşındaki Yuhi Nakagawa adlı öğrenci de Atom bombası öncesi ve sonrasındaki binaları bilgisayarda yaratırken birçok binanın yok olduğunu fark ettim. Atom bombalarının ne kadar korkutucu olabileceğini hissettim. O yüzden bu manzarayı yaratırken diğer kullanıcılarla bunu paylaşmanın önemli olduğunu düşündüm dedi. - Sputnik Türkiye
4/5
Öğrenciler ve öğretmenleri kullanıcıları zamanda geriye götürerek benzer olayların bir daha yaşanmaması konusunda farkındalık yaratmayı amaçladı. Projede çalışan öğrencilerden biri olan Mai Okada "Konuşma olmadan sadece görüntülere bakarak yaşananları anlıyorsunuz. Sanal gerçeklik (VR) deneyiminin başarılarından biri kesinlikle bu" diye konuştu. 18 Yaşındaki Yuhi Nakagawa adlı öğrenci de "Atom bombası öncesi ve sonrasındaki binaları bilgisayarda yaratırken birçok binanın yok olduğunu fark ettim. Atom bombalarının ne kadar korkutucu olabileceğini hissettim. O yüzden bu manzarayı yaratırken diğer kullanıcılarla bunu paylaşmanın önemli olduğunu düşündüm" dedi.
© AP Photo / Haruka NugaÖğrenciler Hiroşima'yı yeniden yaratmak için eski fotoğraflardan, kartpostallardan yararlanmış ayrıca bombardımandan hayatta kalanlarla röportajlar yapıp VR görüntüleri konusuda geri bildirim almışlar.

Öğrencilerin projeyi hazırladığı lise kulübünde danışmanlık yapan bilgisayar öğretmeni Katsushi Hasegawa "Kenti iyi tanıyanlar bize iyi iş çıkardığımızı söyledi. Çok nostaljik bulduklarını söylediler. Bazen o günlerdeki anılarını hatırlamaya başlıyorlar ve o zaman ben bu projeyi yarattığımız için mutlu oluyorum" diye konuştu.

Öğrenciler Hiroşima'yı yeniden yaratmak için eski fotoğraflardan, kartpostallardan yararlanmış ayrıca bombardımandan hayatta kalanlarla röportajlar yapıp VR görüntüleri konusuda geri bildirim almışlar.  Öğrencilerin projeyi hazırladığı lise kulübünde danışmanlık yapan bilgisayar öğretmeni Katsushi Hasegawa Kenti iyi tanıyanlar bize iyi iş çıkardığımızı söyledi. Çok nostaljik bulduklarını söylediler. Bazen o günlerdeki anılarını hatırlamaya başlıyorlar ve o zaman ben bu projeyi yarattığımız için mutlu oluyorum diye konuştu. - Sputnik Türkiye
5/5
Öğrenciler Hiroşima'yı yeniden yaratmak için eski fotoğraflardan, kartpostallardan yararlanmış ayrıca bombardımandan hayatta kalanlarla röportajlar yapıp VR görüntüleri konusuda geri bildirim almışlar.

Öğrencilerin projeyi hazırladığı lise kulübünde danışmanlık yapan bilgisayar öğretmeni Katsushi Hasegawa "Kenti iyi tanıyanlar bize iyi iş çıkardığımızı söyledi. Çok nostaljik bulduklarını söylediler. Bazen o günlerdeki anılarını hatırlamaya başlıyorlar ve o zaman ben bu projeyi yarattığımız için mutlu oluyorum" diye konuştu.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала