8 SEKTÖRE İLİŞKİN STRATEJİ
Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'e yönelik olarak ülke için hizmet ihracatı hedefi oluşturulması ve bu hedefe bütüncül stratejilerle ulaşılması amacıyla Ekonomi Bakanlığınca "2023 Hizmet İhracatı Stratejisi" çalışması başlatıldığını anımsatan Zeybekci, "Hizmet İhracatı Stratejisi ile Türkiye'nin hizmet ticaretinde artan oranda ve sürdürülebilir ihracat geliri elde etmesi için sektör bazında kültür, eğitim, bilişim-yazılım, yolcu taşımacılığı, yük, eşya taşımacılığı ve lojistik, turizm, sağlık, müteahhitlik ve teknik müşavirlik hizmetleri gibi 8 sektöre ilişkin stratejiler geliştirilmesini hedefledik" diye konuştu.
Zeybekci, Hizmet İhracatçıları Birliğinin martta kurulduğunu da hatırlatarak, bunun Türkiye'nin ihracat hedefleri açısından çok önemli olduğunu söyledi.
FİLM SEKTÖRÜNE DESTEK
Uluslararası rekabetin güçlendirilmesi, markalaşma, hizmet gelirlerinin artırılması ve sektörün dış pazarlara açılması amacıyla "Hizmet Ticareti Destek Programı" geliştirildiğine dikkati çeken Zeybekci, bu kapsamda eğitim, sağlık turizmi, bilişim ve yönetim danışmanlığı sektörlerinin yanı sıra film sektörünün de desteklendiğini kaydetti. Film sektörü desteği hakkında bilgi veren Zeybekci, sözlerini şöyle sürdürdü:
DESTEK BAŞVURULARI KEP TARAFINDAN YAPILACAK
Zeybekci, reklamı yapılan ürünün Türk markası olmasının önemine işaret ederek, desteklenecek reklamların marka, logo, reklam filmi, imaj ve imaj konumlandırma şeklinde olabileceğini anlattı. Zeybekci, destek başvurularının, filme reklam veren kuruluş tarafından ilgili incelemeci kuruluşa Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) üzerinden yapılacağını da aktardı.