Helal turizmin inanç turizmiyle karıştırılmaması gerektiğini dile getiren Tekin, inanç turizminin dini anlamda önem arz eden yerlere gitmek olduğunu kaydetti.
Günün koşullarına göre büyük bir kesimin helal turizm şartlarına uygun olarak tatile çıkmak istediğini aktaran Tekin, şunları söyledi: "Dünyada büyüyen bir helal turizm pazarı var. Geçen yıl sadece helal turizm konseptinde yola çıkan Müslümanların sayısı yaklaşık 121 milyon ve 156 milyar dolarlık bir harcama yaptılar. Önümüzdeki yıllarda bu rakamın 156 milyon kişiye çıkıp 220 milyar dolarlık bir pazarın oluşacağı tahmin ediliyor."
‘TÜRKİYE HELAL TURİZM AÇISINDAN İSLAM ÜLKELERİ ARASINDA EN AVANTAJLI ÜLKE'
Türkiye'nin helal turizm konusunda önemli avantajlarının bulunduğunu vurgulayan Tekin, şöyle devam etti:
"Türkiye helal turizm açısından İslam ülkeleri arasında en avantajlı ülke. Birinci faktör pazara fiziksel yakınlık. Yaklaşık 3 saatte 400 milyonluk müşteri profili var. Bunun dışında pazara kültürel yakınlık söz konusu. İslam ülkesiyiz. Bununla birlikte inkar edilemeyen bir İslam mirası var. Müslüman ülkelerde sempati duyulan bir ülkeyiz. Doğal, kültürel ve tarihi anlamda zenginliklerimiz, zaten turizmdeki başarımız bunların ispatından birisi.