'REKLAM HAVUZU OLUŞTURULACAĞI DİLE GETİRİLİYOR'
‘TRT’NİN REKLAMLARI HAVUZA MI AKACAK?’
Medya kulislerindeki iddialara göre, bu paranın bir an önce toplanabilmesi için kamuya ait olan TRT’nin bazı kanallarının artık reklam yayımlamayacağı ve reklam pastasındaki dilimini adı geçen yeni reklam şirketine terk edeceği ya da dolaylı olarak yönlendireceği iddialarını hatırlatan Yarkadaş, Bekir Bozdağ’ın şu soruları yanıtlamasını istedi:
- TRT’de bu yönde bir hazırlık var mıdır? Varsa, böyle bir durumda oluşan kamu zararının nasıl karşılanması düşünülmektedir?
- TRT’nin yıllık reklam gelirinin ortalama 250 milyon TL olduğu göz önüne alındığında ortaya çıkacak mali kaybın telafisi için yeni vergiler konulması mı düşünülmektedir?
- Hükümetiniz medyada tek sesliliğe giden, çoğulculuğu ve rekabeti ortadan kaldıran bu gelişmeler hakkında ne düşünmektedir?
- Doğuş Holding bünyesinde yayın yapan STAR TV’nin TV 8 ile birleştirilmesine ilişkin yapılan hazırlıklarda hükümetinizin öneri ya da talepleri olmuş mudur?
Yarkadaş, daha önce de Doğan Medya’nın Demirören Grubuna satışının durdurulması için Rekabet Kurumuna başvurmuş ve ‘tek ses’liliğe müdahale etmesini istemişti.
ÇÖLAŞAN: HÜRRİYET’İN TİRAJI 10 BİN 889 AZALDI
Sözcü Yazarı Emin Çölaşan da, Hürriyet gazetesinin satış rakamlarının azaldığını aktardı. Çölaşan “Sıra geldi arazilere, hayırlı olsun!” başlığıyla yayımlanan yazısında, Hürriyet okurlarının satışa tepki gösterdiğini ve gazetenin tirajınının 10 bin 889 azaldığını duyurdu.