Aksu, taksi plakalarına yüksek meblağlar ödenmesine karşın, Uber sürücülerinin plakaların onda birinden az bir yatırımla kendileri ile haksız biçimde rekabete girdiklerini savundu.
Önümüzdeki dönemde taksilerde standartların yükseltileceğini de söyleyen Eyüp Aksu, “VIP taksilere geçiş hızlanıyor. Bugün itibariyle yaklaşık 30 VIP taksi hizmet veriyor. Belediye ile birlikte hizmete aldığımız iTaksi uygulaması teknolojik açıdan boşluğu doldurdu. Taksici şoförlerine çeşitli eğitimler verilecek ve bu eğitimlerin sonunda yapılacak sınavı geçemeyen taksicilik yapamayacak” diye konuştu.
'UBER'İ ÇALIŞTIRMAYACAĞIZ'
NTV'ye de konuşan Aksu, Uber'e karşı açtıkları davanın görüşüleceği zamanda bu tarz haberlerin çıkmasının organizasyon ile yapılıyor olabileceğini ileri sürerken "Bunlar bir tiyatro" dedi. "Uber'i çalıştırmayacağız" diyen Aksu, mahkemeyi işaret etti.
TAKSİ PLAKASININ FİYATİ 1.7 MİLYON
İstanbul’da değeri yıldan yıla artan 18 bin yasal taksi plakası bulunuyor. 2011 yılında şehirdeki bir taksi plakasının piyasa değeri 875 bin lira iken, bu rakam 2017’de 6 yılda yüzde 92 artışla 1 milyon 680 bin TL’ye ulaşmış durumda. Fiyatlardaki artış uzun yıllardır sektörde yeni plaka ruhsatı verilmemesinden kaynaklanırken, Türkiye’nin en büyük kentindeki taksi plakalarının toplam değerinin de 30 milyar TL’yi aştığı görülüyor. Plakaların piyasa değeri bu derece yüksek olunca da, kira getirisi de haliyle yüksek oluyor. Plaka sahibi bugün ortalama 7 bin 500 TL’den taksi plakasını işletilmek üzere başkasına kiralayabiliyor.
PLAKA KİRA ARTIŞLARI YÜZDE 15
AYLIK YAKIT MALİYETİ 4 BİN 500 TL’Yİ BULUYOR
Bir taksinin aylık en büyük giderini yakıt oluşturuyor. Ortalama yakıt maliyeti 4 bin 500 TL'yi buluyor. Sigorta, kasko, bakım derken araç için ayda 6 bin 500 TL harcanıyor.
TAKSİ ŞOFÖRLÜĞÜNÜN ŞARTI: BELEDİYEYE KAYIT VE SABIKA KAYDI BİLDİRİMİ
İstanbul’da taksi şoförlüğü yapabilmenin tek şartı belediyeye kayıt ve sabıka kaydı bildirmekten geçiyor. Ancak araç günlük ve saatlik olarak resmi kaydı olmayanlara verilebiliyor. Taksinin gerçek lisans sahibi ise çoğunda şoför olmadığı için arka planda kalıyor. Londra’da ‘black cab’ olarak adlandırılan ünlü siyah taksilerde çalışabilmek için ‘The Knowledge’ (Bilgi) isimli Londra tarihini ve sokaklarını anlatan bir kitaptan sınava giriliyor.
ABD’nin New York kentinde ise yaklaşık 150 bin lisanslı olmak üzere 6 çeşit taksi hizmeti bulunuyor. Bunlar arasında sadece limuzinler ile taşımacılık yapanlar da var.
SÜRÜCÜ VERGİ ÖDÜYOR AMA UBER XL İÇİN ÖDEMİYOR
Uber’DE AYLIK GELİR 5 BİN TL’Yİ BULUYOR
Talep yüksek olunca, İstanbul özelinde her geçen gün Uber’in araç ve sürücü sayısı artıyor. Taksici esnafı yaptıkları milyon liralık plaka yatırımına karşın Uber’in elini kolunu sallaya sallaya kendilerine rakip olması hoş karşılanmıyor. İşin haksız rekabet boyutunun haricinde, taksilerde ciroların düşmesi ve kendilerinden öğrendiğimiz kadarıyla aylık 5 bin TL’ye yaklaşan gelirleri ile Uber sürücüleri taksicilerin hedefi haline gelmiş durumda. Soruna, yasal zeminde çözüm getirilmediği takdirde taksiciler ile Uber sürücüleri arasında kavganın sonu gelmeyecek.