Mizan haber ajansı 7 kişinin naaşının enkazın bulunduğu dağlık alandan indirildiğini açıkladı.
Başkent Tahran'dan havalandıktan sonra İsfahan eyaleti yakınlarında Zağros dağlarına düşen Aseman Hava Yolları'na ait yolcu uçağında bulunanlardan hiçbirinin kazadan kurtulamadığı duyurulmuştu.
32 KİŞİNİN CESEDİNE ULAŞILDI
İran resmi haber ajansları şu ana kadar 32 yolcunun cesedine ulaştıklarını, diğer kişilerin cesetlerinin kar ve buz tabakasının altında olabileceğini belirtti.
Yarı resmi Mehr haber ajansına konuşan Kızılay'ın İsfahan Bürosu Direktörü Mohsen Momeni "Enkazın olduğu alana ilk giden ekipler beraberlerinde birkaç cesedi getirmeyi başardı ve onları dağın dibinde bekleyen yetkililere teslim etti" dedi.
KARAKUTU HENÜZ BULUNAMADI
İsfahan Valisi Muhsin Mir Alizade de düzenlediği basın toplantısında enkazın bulunduğu yere kar ve fırtına kaynaklı olumsuz hava şartları nedeniyle helikopter sevk edilemediğini dile getirerek cesetlerin kara yoluyla taşınmasının planlandığını belirtti.
Mir Alizade, olumsuz hava şartları nedeniyle ara verilen arama çalışmalarının cuma günü devam etmesinin planlandığını kaydetti. Uçağın karakutusunun ise henüz bulunamadığı açıklandı.
UÇAK 6 YIL DEPODA BEKLEDİKTEN SONRA 3 AY ÖNCE YENİDEN HİZMET VERMEYE BAŞLAMIŞTI
Helikopter ve insansız hava araçlarıyla yürütülen çalışmalar sonucu dün uçağın enkazının Nukul Köyü kırsalında, Dena Dağı'nın 4.000 metre yüksekliğinde görüldüğü açıklanmıştı.
Bu arada düşen uçağın yaşının 24'ten fazla olduğu da ortaya çıktı.
Uçuş Güvenlipi Kurumu'nun internet sitesindeki bilgilere göre uçak bir depoda 6 yıl bekledikten sonra sadece 3 ay önce yeniden hizmet vermeye başlamıştı.
İranlı hava yolu şirketleri, ABD'nin yaptırımları nedeniyle 1979'dan önce satın aldığı uçaklarla veya kullanılmış uçakları satın alma yoluyla hizmet veriyor. Uçak filosu yenilenemediği için kaza riskinin artması, son 39 yıl içinde 200'den fazla uçak kazasına ve 2.000'in üzerinde insanın ölümüne neden oldu. Tahran ile P5+1 ülkeleri arasında 2015'te yapılan nükleer uzlaşı, İranlı havayollarının uçak filolarını yenileyebilmesinin yolunu açsa da özellikle yurtiçi uçuşlarda çok sayıda yaşlı uçak hizmet veriyor.