Yetkililerin verdiği bilgilere göre, Türk Akımı'nın yılda 15.75 milyar metreküp Rus gazını Türkiye'ye taşıyacak 930 kilometrelik birinci hattının deniz kısmındaki 530 kilometresi inşa edildi. Böylece Türkiye'nin bir yıllık doğalgaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 35'ini karşılayacak ilk hattın yapımında yarı yol geçildi.
'224 KİLOMETRELİK BÖLÜM DÖŞENDİ'
Rusya'nın Anapa kıyısından Kıyıköy'e kadar uzanacak birinci hat, Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ'nin (BOTAŞ) inşa edeceği boru hattı ile Lüleburgaz'a getirilecek.
Avrupa'nın kullanımı için ayrılan ikinci hattın kara kısmı ise BOTAŞ ve Gazprom'un ortak kuracağı bir şirket tarafından inşa edilecek ve bu hat İpsala üzerinden Avrupa'ya gidecek. TürkAkım'ın ikinci hattının izleyeceği güzergah henüz netleşmedi.
Halihazırda Ukrayna üzerinden Türkiye'ye Rus gazını taşıyan Batı Hattı'nı ikame edecek Türk Akımı'nın, transit riski olmadan taşıma yapılacağı için Türkiye ve bölgenin enerji güvenliğine önemli bir katkı sunması öngörülüyor.
Gazprom'un yüzde 100 iştiraki olan South Stream şirketi tarafından inşa edilen Türk Akımı'nın finansmanı Gazprom tarafından sağlanıyor.
AVRUPA, GAZPROM'UN EN BÜYÜK MÜŞTERİSİ
Avrupa'ya gaz sevkiyatını güvenli bir şekilde sürdürmek için iki yeni doğalgaz boru hattı inşa ettiklerini dile getiren şirket yetkilileri, bunlardan birinin Türk Akımı, diğerinin ise 55 milyar metreküp kapasiteli Kuzey Akım 2 olduğunu ifade etti.