Batı Rusya'yı Sibirya'ya Uzakdoğu Rusya'ya, Moğolistan'a, Çin ve Japon Denizi'ne bağlayan demiryolu, Moskova'dan Vladivostok'a 9288 km'lik uzunluğuyla dünyanın en uzun demiryolu olarak kabul ediliyor. Aynı anda 100 binden fazla işçinin katıldığı inşaat çalışmaları 1891-1916 yılları arasında toplam olarak 25 yıl sürdü. Sputnik, hazırladığı seçkide Trans Sibirya Demiryolunun inşaat dönemine ait arşiv fotoğraflarını derledi.
© Sputnik / Multimedya arşivine gidin1899 yılında inşa edilen Yenisey Nehri üzerindeki demir yolu köprüsü.
1903'te yayınlanan 'Sibirya Demiryolunun geşmişi ve bugünü' kitabından bir resim.
1903'te yayınlanan 'Sibirya Demiryolunun geşmişi ve bugünü' kitabından bir resim.
1899 yılında inşa edilen Yenisey Nehri üzerindeki demir yolu köprüsü.
1903'te yayınlanan 'Sibirya Demiryolunun geşmişi ve bugünü' kitabından bir resim.
1903'te yayınlanan 'Sibirya Demiryolunun geşmişi ve bugünü' kitabından bir resim.
© Sputnik / Ivan Shagin / Multimedya arşivine gidin16 büyük nehirden,Baykal gölünün çevresinden geçen, hattında 80 büyük kent bulunan Trans Sibirya demiryolunun uzunluğu 9 bin kilometreyi aşıyor.
16 büyük nehirden,Baykal gölünün çevresinden geçen, hattında 80 büyük kent bulunan Trans Sibirya demiryolunun uzunluğu 9 bin kilometreyi aşıyor.
© Fotoğraf : Public domainTrans-Sibirya demir yolunun döşeme çalışmaları, gelecekte II. Nikolay olan veliaht prens Nikolay Aleksandroviç’in katıldığı törenle başlıyor.
3/10
© Fotoğraf : Public domain
Trans-Sibirya demir yolunun döşeme çalışmaları, gelecekte II. Nikolay olan veliaht prens Nikolay Aleksandroviç’in katıldığı törenle başlıyor.
CC BY 3.0 / I.Romashkevich / Ob nehri üzerindeki demir yolu köprüsü. 1899 yılına ait fotoğraf.
Ob nehri üzerindeki demir yolu köprüsü. 1899 yılına ait fotoğraf.
CC BY 3.0 / I.Romashkevich / Trans Sibirya Demiryolununun inşası sırasında tayga ormanında,bataklıklarda, yolların olmayışı şartlarında çalışan insanlar büyük fedakarlıklar gösteriyordu.
Trans Sibirya Demiryolununun inşası sırasında tayga ormanında,bataklıklarda, yolların olmayışı şartlarında çalışan insanlar büyük fedakarlıklar gösteriyordu.
© Fotoğraf : Public domainRusya'nın Habarovsk bölgesinde 1913-1916 yıllarında inşaat çalışmalarının sürdüğü Trans Sibirya demiryolunun Amur Köprüsünün görüntüsü.
Rusya'nın Habarovsk bölgesinde 1913-1916 yıllarında inşaat çalışmalarının sürdüğü Trans Sibirya demiryolunun Amur Köprüsünün görüntüsü.
CC BY 3.0 / I.Romashkevich / Trans Sibirya demiryolunun Tomsk hattının açılış töreninden bir kare. 1899 yılı.
Trans Sibirya demiryolunun Tomsk hattının açılış töreninden bir kare. 1899 yılı.
CC BY 3.0 / I.Romashkevich / 1891-1896 yıllarında inşa edilen vagon kilise Trans Sibirya Demiryolunun inşaat çalışmaları sırasında dini ayinler için kullanılıyordu.
1891-1896 yıllarında inşa edilen vagon kilise Trans Sibirya Demiryolunun inşaat çalışmaları sırasında dini ayinler için kullanılıyordu.
CC BY 3.0 / I.Romashkevich / Trans Sibirya Demiryolunun hat döşeme çalışmaları.
Trans Sibirya Demiryolunun hat döşeme çalışmaları.
© Sputnik / Alexandr KryazhevYük treni, Trans-Sibirya demiryolunun Novosibirsk bölgesindeki hattından geçiyor.
10/10
© Sputnik / Alexandr Kryazhev
Yük treni, Trans-Sibirya demiryolunun Novosibirsk bölgesindeki hattından geçiyor.