Zeybekci, ODTÜ Mikroelektronik Tesisleri'ni ziyaret ederek Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği üyeleriyle buluştu.
Oyun yazılımı sektörünün Türkiye'nin gizli kahramanı olduğunu vurgulayan Zeybekci, "Sanal dünyadaki kahramanlar gibi, onlar da bizim yetiştirdiğimiz kahramanlarımız. 'Hadi canım, o kadar yoktur' dediğim rakamlara ulaşan insanlar. Sadece oyun yazılımında 2016 yılında 500 milyon dolarlık ihracat rakamlarına ulaşıldı. 2017 sonunda kendilerinden daha üst seviyede performans bekliyoruz" diye konuştu.
Zeybekci, Ekonomi Bakanlığı'nca oyun sektörüne sağlanan desteklere dikkati çekerek, şöyle devam etti:
"Ülkemizde oyun pazarının büyüklüğü 2015'te 464 milyon dolar, 2016'da 755 milyon dolar oldu. Dünyada 16. sıradayız. Pazara giriş desteği olarak, yapılan harcamaların yüzde 50'sini 200.000 dolara kadar biz karşılıyoruz. Mobil platformların talep ettiği komisyon bedelleri için her şirkete 100 bin dolara kadar destek veriyoruz. Yıllık 50 bin dolara kadar en fazla iki kişi için istihdam desteği sunuyoruz. Birkaç şirketimizin de Turquality'de marka olması gerektiğine inanıyoruz. Orada destekleri daha farklı şekilde verebilir hale geleceğiz. Sizi Turquality'ye dahil etmek, 2018 başındaki ilk hedeflerimizden birisi olsun. Bakanlık olarak bu sektörün peşinden koşturuyoruz. Onlara istedikleri ortamı yaratacağız. Türkiye'nin bu alanda bir merkez olması için onlara inanıyoruz, güveniyoruz. Onların da sağladığımız bu imkanları kullanmalarını istiyoruz."
İLK KEZ OYNADI, KAZANDI
Yerli geliştirilen dijital oyunlar hakkında bilgi alan Zeybekci, konsolun başına geçerek dijital oyun oynadı. Zeybekci, 'Mount&Blade: Warband' isimli savaş oyununda, bir kalenin kuşatılması için mücadele vererek oyunu kazandı.
Zeybekci, hayatında ilk defa dijital oyun oynadığını belirterek, 10 yaşındaki küçük oğlu Tarık Efe'nin birlikte oynama çağrısına, hem vakitsizlikten hem de cesaret edemediği için hep olumsuz yanıt verdiğini anlattı.
#Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği'ni ziyaretimde,Türk gençlerinin akıl teriyle üreterek dış ticaretimize yüz milyonlarca dolarlık katma değer sağladığı bilgisayar oyunlarını bizzat oynadım. Oyun yazılım sektörümüze yönelik Bakanlık desteklerimiz sürecek @togedtr pic.twitter.com/RM84QZwasO
— Nihat Zeybekci 🇹🇷 (@ZeybekciNihat) 16 Kasım 2017
'TARIK EFE'DEN HESABINI SORARIM'
Bu deneyimi sonrasında artık bu oyunlar için cesaret kazandığını ifade eden Zeybekci, "Tarık Efe'den hafta sonunda hesabını sorarım, hafta sonu bir turnuva düzenleyelim. Tarık Efe hazır olsun. Sınavları da bitti. Hafta sonu onunla deneme yapacağız. Denedim şimdi bana özgüven geldi" diye konuştu.
Oynadığı oyunun dünyada 8 milyon kez indirildiğine işaret eden Zeybekci, sadece bu oyunun 100 milyon doların üzerinde ciroya ulaştığını vurguladı.
Bu oyunların içinde akıl teri olduğunu bildiren Zeybekci, "Onlar nasıl istekte bulunup bana oyun oynattıysa biz de onların dünya devi haline gelmelerini istiyoruz. Bunu da beraber yapacağız. Hemen hemen sıfır girdiyle katma değer yaratılıyor" değerlendirmesinde bulundu.
Zeybekci, hizmet içi eğitim verilmesini sağlayan 'IsVille' oyununun daha geniş alanlarda kullanılabileceğine işaret ederek, "Bu oyun, kamunun çeşitli uygulamalarını tanıtmak için de kullanılabilir. Toplumsal bilinçlendirme, trafik kuralları, sağlık bilinçlendirmesiyle ya da eğitim için kullanılabilir" ifadesini kullandı.
Yazılımcıların, gelenekleri de oyunlara koymasını talep eden Zeybekci, bu değerlerin kaybedilmemesi ve çocukların bu alanda boş bırakılmaması gerektiğini bildirdi.
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Başkanı Ali Erkin de derneğin oyun ihracatı rakamını bu yıl sonunda 600 milyon dolara ulaştıracağını belirtti. Erkin, Zeybekci'ye oğluyla oynaması için Mount&Blade: Warband oyununun CD'sini de hediye etti.