'YAPMAMALIYIZ DİYENLERİN ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ VAR'
Türkiye'de 1000 kişiye yaklaşık 200 otomobil düştüğüne dikkat çeken Özlü, şu ifadeleri kullandı: "Türkiye'de kişi başına yaklaşık 11 bin dolar seviyesinde olan geliri, 2023'te 25 bin dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefe ulaştığımız zaman, bin kişide 200 olan otomobil ihtiyacı sayısı 400, 600, 800'e yükselecek. Bir otomobilin ortalama 20 bin dolar seviyesinde ve kullanım ömrünün yaklaşık 10-15 yıl olduğunu da düşünürsek, önümüzdeki dönemde Türkiye'de 1,5 trilyon dolarlık sektörden bahsediyoruz. Dolayısıyla bu kadar büyüklükteki bir sektörde, marka yapmamayı düşünmek çok yanlış olur. 'Otomobille bizim ne işimiz var? Biz yapmamalıyız' diyenlerin özgüven eksikliği olduğunu düşünürüm."
'ELEKTRİKLİ MOTORDAN YANAYIM'
İçten yanmalı motorların gelecek 10 yılda piyasadan çekilmesinin beklendiğini ifade eden bakan, bu sebeple dünyada trendlerin sıfıra yakın karbon emisyonu, yüksek tork gücü, sürüş yeteneği ve enerji tasarrufuyla elektrikli otomobilden yana olduğunu söyledi.
Başta ABD, Çin ve Avrupa'daki büyük şirketlerin tercihlerinin de elektrikli motor yönünde olduğuna dikkat çeken Özlü, Türkiye'nin de bu teknolojik trendin gerisinde kalamayacağını ancak bu konudaki tercihi ortak girişim grubunun yapacağını vurguladı.
Hedef pazarların Kuzey Afrika ve Ortadoğu olabileceğini belirten Özlü, "Türkiye'nin otomobilinin yakıt türü, segmenti ve fiyatıyla dünyada rekabet edebileceğini düşünüyoruz. Dünyaya bakacağız, hangi alanlarda boşluk var onları değerlendireceğiz. Satamadığımız arabayı yapmayız, satacağımız arabayı yapacağız. Şundan emin olun, Türkiye'nin Otomobili, aynı segmentteki otomobillerden daha kaliteli ve daha ucuz olacak. İddialıyız, Türkiye bu defa treni kaçırmayacak" ifadelerini kullandı.
Yerli otomobilin 'küresel' bir proje olduğunu kaydeden bakan, "Biz de bugün uluslararası birçok şirketin yaptığı gibi dünyanın muhtelif yerlerinde otomobil fabrikaları kurmayı düşüneceğiz" dedi.