Geçmişte genellikle her yıl tek model çıkaran şirket, 2013 yılından itibaren yılda ikişer telefon çıkardı. Son olarak bu yıl da tarihinde ilk kez 3 iPhone modelini piyasaya sürdü. Ürün çeşitliliği riskleri azaltsa da, şirketin iPhone'a bu kadar orantısız bir önem vermesi yatırımcıların uzun zamandır gözlemlediği bir risk faktörünü ortaya çıkardı: iPhone ya başarısız olursa?
Şimdiye kadar iPhone'un başarısız olma ihtimali hiç gündemde olmamıştı, sesli yanıt sistemi Siri ve 3D Touch fonksiyonu ile sorunların yaşandığı bir dönemde dahi, Apple tüm sorunlarla başa çıkabilmiş, müşterilerini iPhone'a ihtiyaçları olduğu konusunda ikna edebilmişti.
Şimdi ise iPhone'un başarısız olması yönünde iki ihtimal var: Ya ürün müşterileri etkilemeyip satışlarda düşüş yaratacak, ya da ürün çok güçlü olsa bile Apple talebi karşılayamayacak. Gerçekleşmesi daha ihtimal görünen senaryo ise daha çok ikincisi.
Nitekim Apple, her gün hakkında haberler çıkan ve milyonların merakla beklediği iPhone X'e yönelik talebi karşılayamayabilir. Bu anlamda, şirketin telefonu vaktinde çıkaramaması ihtimali, yatırımcıların kabusu haline gelmiş durumda. Zira böyle bir şeyin gerçekleşme ihtimali, şirketin finansal göstergeleri üzerinde ciddi bir zarara yol açabilir.