McDonald's'ın, Rick and Morty hayranlarına sınırlı üretilmiş Szechuan adlı dip sosu vadettiği reklam kampanyası müşteriler açısından umulduğu gibi sonuçlanmadı. Restoran zincirinin sınırlıdan kastının sadece 20 tane olması, saatlerce bekleyen müşterileri kızdırdı.
McDonald's, ABD'nin yetişkinlere hitap eden ve çok sevilen bilim-kurgu çizgi filmi Rick and Morty aracılığıyla reklam yapmak isteyince restoran zincirinin şubeleri sınırlı sayıda satışa çıkarılan dip sosunu almak isteyen hayranların hücumuna uğradı.
Sos, ABD'de bu derecede bilinmiyor ve talep edilmiyordu. Szechuan yalnızca 1998 yılında, Mulan adlı filmin tanıtım anlaşması çerçevesinde üretilmişti. Rick and Morty'de ‘rol almasının' ardından ünlü hale geldi.
Angry crowd chants "We want sauce" as police force them back. 1000+ people camped out to get #szechuansauce but McDonalds had 70 sauces… pic.twitter.com/wEaqC64Hln
— Ian 👻💀👽 Sikes (@ianjsikes) October 7, 2017
Temmuz 2017'de restoran zinciri, şovun yaratıcılarına büyük bir şişe sos gönderdi ve ardından sosun 7 Ekim'de sadece bir günlüğüne satışa sunulacağını duyurdu. Ancak bu kampanya, yaşı nedeniyle sosun tadını bilmesi imkansız bazı hayranların da aralarında bulunduğu müşteriler için büyük bir hayal kırıklığı haline geldi.
Bazı yerlerde saatlerce bekleyen, çoğunluğu gençlerden oluşan hayranlara daha fazla sos verilmeyeceği söylenince, işler tersine döndü.
Newak'taki bir McDonald's şubesinde kızgın müşteriler uğruna uzun bir süre kuyrukta bekledikleri sosu talep eden pankartlarla durumu protesto ettiler.
Sıraya girmiş müşterilerin sinirlenmeye başlaması ve "Sos istiyoruz" şeklinde tempo tuttuğu bir şubeye polis çağrıldı.
Cops are at Wellington McDonalds where tons of angry people lined up for hrs for Rick and Morty Szechuan sauce only to learn they had none pic.twitter.com/3T272osid4
— Lulu Ramadan (@luluramadan) October 7, 2017
Polis, ABD çapındaki bazı başka şubelerde de, çıkagelen yüzlerce kişiyi ve halihazırda sırada bekleyen kalabalığı kontrol altında tutmaya çalıştı.
Rick and Morty hayranları, ABD'nin bazı yerlerinde ellerinde sos olmayan, hatta promosyondan haberi olmayan şubelere karşılaştılar. Restoran zincirinin diğer şubelerinde ise sadece 20 kutu sos vardı.
Kaosun ardından bir açıklama yaparak sosu alamayanlardan özür dilen McDonald's satışın "gerçekten ama gerçekten sınırlı" olduğunu belirtti.
McDonald's'ın dikkat çekici reklam kampanyasının bir başarısızlık hikayesine dönmesi, online satış sitesi Ebay'de halihazırda yüzlerce dolara satılan sosa gösterilen ilgiyi olumsuz etkilememişe benziyor.