Monarch Genel Müdürü Andrew Swaffield, Mısır ve Tunus'taki ‘terör olaylarının' da iflas nedenlerinden biri olduğunu belirtti. Taşıdıkları yolcu sayısının ise geçen yıla oranla yüzde 14 artığını belirten şirketin genel müdürü cirolarının 100 milyon sterlin azaldığını söyledi.
BBC Türkçe'nin haberine göre, İngiltere Sivil Havacılık Kuruluşu (CAA) ise yurtdışında uçuşlarını bekleyen 110 bin Monarch müşterisinin İngiltere'ye getirilmesi için 30 uçağın ayarlandığını duyurdu. Rezervasyon iptallerinden yaklaşık 860 binkişinin olumsuz etkilendiği de açıklandı. İngiltere'nin savaş dönemleri dışında hiç bu kadar fazla sayıda kişi topluca ülkeye getirilmemişti.
2100 personeli bulunan Monarch Havayolları geçen yıl 291 milyon sterlin zarar etmişti. Şirket CAA ile paket tatil satışlarını sürdürebilmek ve gerekli ruhsatları almak için müzakereler yapıyordu. Ancak müzakerelerde anlaşma sağlanamadı.
‘İFLASIN NEDENİ AKDENİZ'DEKİ FİYAT SAVAŞLARI'
İngiltere Ulaştırma Bakanı Chris Grayling ise Monarch'ın iflasının ‘Akdeniz'deki fiyat savaşlarından' kaynaklandığını söyledi. Grayling, "Yurtdışındaki Britanyalı tatilciler için çok stresli bir durum. Benim ilk önceliğim onların İngiltere'ye dönmesini sağlamak" dedi.