Rusya menşeli olduğu iddia edilen reklamların yarısından fazlasının ABD’de 2016’daki başkanlık seçimlerinden sonra yayınlandığını açıklayan Facebook, söz konusu reklamların 128 milyon kişinin oy kullandığı ABD’de, yalnızca 10 milyon kişi tarafından görüldüğünü belirtti. Açıklamada ayrıca bu kişilerden yalnızca yüzde 44’ünün reklamlarla 8 Kasım’daki seçimlerden önce karşılaştığı vurgulandı.
Kongre, ‘ırkçı ve toplumsal karşıtlıkları arttırdığı’ iddia edilen bu reklamların Moskova’nın seçimlere müdahalesini gösterdiğini savunmuş, Facebook, önceki hafta ABD Kongresi'ne 2016 başkanlık seçimleri üzerinde etkili olmakla suçlanan Rus şirket IRA'yla bağlantılı olduğu iddia edilen reklamlarla ilgili bilgi verdiğini duyurmuştu. Facebook’un Kongre’ye bilgi vermesinin ardından, ABD Başkanı Donald Trump, sitenin her zaman kendisine karşı olduğunu belirttiği bir tweet yayınlamıştı. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg de önceki günlerde Trump’ın iddialarını yalanlamıştı.