Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın verdiği bilgiye göre; bakanlık bünyesinde 5 yıldır hizmet veren 'ALO 175 Tüketici Danışma Hattı' 7 gün 24 saat esasına göre hizmet veriyor. Tüketiciler bu hattı arayarak aldığı ürün veya hizmetten, şikayetlerini iletip gerekli yönlendirme hizmeti alıyor. Danışma Hattı ile tüketiciler; insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları ihbar edebiliyor, sorunlarıyla ilgili bilgi alabiliyor.
ALO 175 Tüketici Danışma Hattı'na 2017 yılında ilk 9 ayında 237 bin 316 çağrı geldi. Günlük ortalama alınan çağrı ise bini buldu. Başvuruların yüzde 39.14'nü ayıplı mal ve hizmetler, yüzde 20.49'nu abonelik sözleşmeleri, yüzde 16.76'sını mesafeli satışlar oluşturdu.
Bu verileri değerlendiren Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, bilinçli tüketici profili oluşturmayı hedeflediklerini ifade ederek, bu doğrultuda tüketicilerin haklarını arama konusunda çekinmemelerini istedi. Bakan Tüfenkci, ALO 175 Tüketici Danışma Hattının yanı sıra tüketici hakem heyetleriyle tüketicilerin bilgilendirilmeleri ve yasal haklarını kullanmaları anlayışıyla çalışma yürüttüklerini belirtti.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURU
Tüketici Hakem Heyetlerine 2017 yılının ilk 8 ayında yapılan başvuru sayısının da 363 bin 474 olduğunu açıklayan Bakan Tüfenkci, açıkladı şöyle konuştu:
"Bu başvurulara sektörler bazında baktığımızda en fazla başvuru 181 bin 181 başvuru ile finansal hizmetler sektöründe yapıldığını görüyoruz. Finansal hizmetler sektörünü 118 bin 363 başvuru ile perakende ticaret sektörü izliyor. Abonelik hizmetlerinden 26 bin 144 başvuru, ulaşım-eğitim-sağlık hizmetlerinden 6 bin 179 başvuru, turizm hizmetleri sektöründen 6 bin 179 başvuru, diğer hizmetlerden de 29 bin 217 başvuru geldiğini görüyoruz."