ODTÜ arazisinin sınırına en yakın bölgelerinden geçerek İncek Bulvarı’na ve daha sonrasında Ankara Çevre Otoyolu’na bağlanacak olan bulvarın Jandarma Komutanlığı Hava Radar arazisi bölgesine kadar olan ve ODTÜ alanında kalan yaklaşık 4.8 kilometrelik kısmın yapımına yönelik madde dünkü protokolde yer alıyordu.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz yıl meclis kararıyla Bilkent Şehir Hastanesi ulaşım güzergâhlarına ilişkin plan değişikliklerini onaylamış, değişiklik yargıya taşınmıştı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ulaşım güzergâhlarına ilişkin 4 ayrı planın onaylanarak askıya çıkarılmasıyla ODTÜ arazisi içerisinden yol ve tünel geçirilmek isteniyor.
Plan değişikliğine göre, Eskişehir Yolu-Bilkent Kavşağı-İncek Bulvarı güzergahında 2. derece doğal sit alanı statüsünde ODTÜ arazisinin 150-200 metre içerisinden 4,4 kilometre boyunca 50 metre genişliğinde bir yol geçirilecek. 2015 yılında onaylanan ODTÜ Koruma Amaçlı İmar Planı'nda yer alan, tünelin aç-kapa yöntemi kullanılmadan inşa edilmesi gerektiği yönündeki plan notu, bu plan değişikliği ile çıkarılmış, ODTÜ’lüler ve rektörlük bu değişikliğe karşı çıkmıştı. Ancak daha sonra Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve ODTÜ Rektörlüğü arasında protokol imzalanmıştı.