RS FM'de Ekonomi Raporu programına konuk olan Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol, dijital ekranların kullanım alanları hakkında bilgi verirken, geleneksel yöntemlere göre dijital ekranların avantajlarını anlattı.
‘DİJİTAL EKRANLAR, HEM BİLGİLENDİRİYOR HEM REKLAMINIZI YAPIYOR'
Harun Akol, Digital Signage yani Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları'nı 'yeni nesil iletişim ve reklam amaçlı kullanılan ekranlar' olarak tanımlarken, iki farklı kullanım alanı hakkında bilgilendirdi.
Akol, dijital ekranların şirketler tarafından hem içe dönük olarak hem de reklam amaçlı kullanıldığını söyledi:
"Birincisi, içe dönük olarak şirket çalışanlarını bilgilendirecek, motivasyonlarını yükseltecek ya da iş kazalarını önleyici uyarıların yer aldığı yayın içeriklerine sahip, merkezi sistemden yönetilen bir iletişim aracı olarak kullanılıyor. İkinci kullanım alanı ise reklam. Şirketlerin mağazalarında konumlandırdığı bu ekranlarla satış hacimlerini artırabilecekleri, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkartabilecekleri iletişim aracı olarak kullanılabiliyor."
‘YÜZDE 50'LİK PAZAR HACMİ, YÜZDE 50'LİK BEKLEYEN POTANSİYEL'
Harun Akol, Digital Signage yani 'Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları' sektörünün dünyada 14 milyar dolarlık bir hacime ulaştığını belirtti.
Akol'un verdiği bilgiye göre Digital Signage sektörünün hacminin 2023 yılında 23 milyar dolar düzeyine çıkacağı öngörülüyor. Türkiye'de henüz genç bir sektör olan dijital ekranların ülkemizdeki pazar hacmi ise henüz 250 milyon dolar civarlarında:
"Türkiye'de şu anda yüzde 50'ye yakın bir pazar payı oluşmuş durumda. Pazarda henüz yaklaşık yüzde 50-55 civarında bu hizmeti bekleyen, bu hizmetin sağlayacağı faydalardan habersiz bir potansiyel var. Dolayısıyla Türkiye bu alanda büyümeye ve kendini geliştirmeye açık bir ülke durumunda. Sektörün, önümüzdeki 5 yıllık süre zarfında dünya ile paralel olarak büyüyeceğini öngörüyoruz."
‘AÇIKHAVA REKLAMCILIĞI YERİNİ DİJİTALE BIRAKACAK'
Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol, dünyanın önde gelen ülkelerinde açıkhava reklamcılığının tamamen dijitalleştiğini anlattı. Türkiye'de ise afiş-poster materyallerinin yavaş işlese de dijitalleşmeye başladığını belirten Akol, "Önümüzdeki beş yılda bu tür reklamcılığın tamamen bittiğini ve dijital reklamcılığa geçildiğini göreceğiz" dedi.
‘TEK SEFERLİK YATIRIMLA MALİYET AVANTAJI SAĞLAYIN'
Harun Akol'un verdiği bilgiye göre, yapılan araştırmalar geleneksel yöntemlerle hazırlanan afişlerin tasarım, baskı ve lojistik gibi harcamalarla şirketlere aylık ortalama 15 ila 20 bin liralık maliyet yüklediğini gösteriyor. Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranlarının en önemli faydası ise tek seferde yapılan yatırımın, sonrasında şirketin maliyet avantajlarını öne çıkarması: "Posterlerin kampanyalara göre sürekli değişmesi gerekirken yani aynı maliyetin tekrar tekrar ödenmesi gerekirken, dijital ekranlarda ise merkezi sistemden kampanyanızı anında güncelleyebiliyorsunuz. Yani tek seferde yapılan bu yatırım, sizi firma olarak ilerki yıllarda çok daha avantajlı duruma getirebiliyor."