00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
EKONOMİ RAPORU
Analist ve uzmanlar, Türkiye ve dünya ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri Ekonomi Raporu’nda yorumluyor. Derya Yaşar'ın sunduğu programda hafta boyunca ekonomide yaşanan önemli gelişmeler masaya yatırılıyor.

Geleneksel reklam yerini dijital reklamlara mı bırakacak?

09072017_EKONOMI_RAPORU
Abone ol
Yeni nesil iletişim ve reklam aracı 'dijital ekranlar' şirketlere hem zaman kazandırıyor hem tasarruf etmelerini sağlıyor. Türkiye'de pazar hacmi henüz 250 milyon dolar civarlarında olan sektörün potansiyeli yüksek.

Dijital klavye TAMBU, Türk Telekom Dijital Servisler Başkanı Ramazan Demir - Sputnik Türkiye
YAŞAM
Türk Telekom'dan milli dijital klavye 'Tambu'
Dünyada 'Digital Signage', Türkiye'de ise 'Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları' adıyla bilinen genç sektör, pazardaki yerini gittikçe artırıyor. Türkiye'yi 2005 yılında bu yeni sektörle tanıştıran Sistem 9, 'Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları'nın şirketlere sunduğu yararları araştırdı.

RS FM'de Ekonomi Raporu programına konuk olan Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol, dijital ekranların kullanım alanları hakkında bilgi verirken, geleneksel yöntemlere göre dijital ekranların avantajlarını anlattı.

‘DİJİTAL EKRANLAR, HEM BİLGİLENDİRİYOR HEM REKLAMINIZI YAPIYOR'

Harun Akol, Digital Signage yani Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları'nı 'yeni nesil iletişim ve reklam amaçlı kullanılan ekranlar' olarak tanımlarken, iki farklı kullanım alanı hakkında bilgilendirdi.

Akol, dijital ekranların şirketler tarafından hem içe dönük olarak hem de reklam amaçlı kullanıldığını söyledi:

"Birincisi, içe dönük olarak şirket çalışanlarını bilgilendirecek, motivasyonlarını yükseltecek ya da iş kazalarını önleyici uyarıların yer aldığı yayın içeriklerine sahip, merkezi sistemden yönetilen bir iletişim aracı olarak kullanılıyor. İkinci kullanım alanı ise reklam. Şirketlerin mağazalarında konumlandırdığı bu ekranlarla satış hacimlerini artırabilecekleri, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkartabilecekleri iletişim aracı olarak kullanılabiliyor."

‘YÜZDE 50'LİK PAZAR HACMİ, YÜZDE 50'LİK BEKLEYEN POTANSİYEL'

Harun Akol, Digital Signage yani 'Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranları' sektörünün dünyada 14 milyar dolarlık bir hacime ulaştığını belirtti.
Akol'un verdiği bilgiye göre Digital Signage sektörünün hacminin 2023 yılında 23 milyar dolar düzeyine çıkacağı öngörülüyor. Türkiye'de henüz genç bir sektör olan dijital ekranların ülkemizdeki pazar hacmi ise henüz 250 milyon dolar civarlarında:

"Türkiye'de şu anda yüzde 50'ye yakın bir pazar payı oluşmuş durumda. Pazarda henüz yaklaşık yüzde 50-55 civarında bu hizmeti bekleyen, bu hizmetin sağlayacağı faydalardan habersiz bir potansiyel var. Dolayısıyla Türkiye bu alanda büyümeye ve kendini geliştirmeye açık bir ülke durumunda. Sektörün, önümüzdeki 5 yıllık süre zarfında dünya ile paralel olarak büyüyeceğini öngörüyoruz."

‘AÇIKHAVA REKLAMCILIĞI YERİNİ DİJİTALE BIRAKACAK'

Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Harun Akol, dünyanın önde gelen ülkelerinde açıkhava reklamcılığının tamamen dijitalleştiğini anlattı. Türkiye'de ise afiş-poster materyallerinin yavaş işlese de dijitalleşmeye başladığını belirten Akol, "Önümüzdeki beş yılda bu tür reklamcılığın tamamen bittiğini ve dijital reklamcılığa geçildiğini göreceğiz" dedi.

‘TEK SEFERLİK YATIRIMLA MALİYET AVANTAJI SAĞLAYIN'

Harun Akol'un verdiği bilgiye göre, yapılan araştırmalar geleneksel yöntemlerle hazırlanan afişlerin tasarım, baskı ve lojistik gibi harcamalarla şirketlere aylık ortalama 15 ila 20 bin liralık maliyet yüklediğini gösteriyor. Dijital Yayın ve Bilgilendirme Ekranlarının en önemli faydası ise tek seferde yapılan yatırımın, sonrasında şirketin maliyet avantajlarını öne çıkarması: "Posterlerin kampanyalara göre sürekli değişmesi gerekirken yani aynı maliyetin tekrar tekrar ödenmesi gerekirken, dijital ekranlarda ise merkezi sistemden kampanyanızı anında güncelleyebiliyorsunuz. Yani tek seferde yapılan bu yatırım, sizi firma olarak ilerki yıllarda çok daha avantajlı duruma getirebiliyor."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала