Öte yandan MiG-29, üretim adedi olarak Rusya’nın en çok sayıda ürettiği savaş uçaklarından biri.
Kayıtlara göre, 1500'den fazla üretilen uçak olma özelliğine sahip. Sputnik, MiG-29 uçaklarının üretildiği Moskova bölgesinde yer alan Mig uçak fabrikasından görüntüler derledi.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinMiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde.
MiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinİlk üretimi 1977 yılında yapılan uçağın Rus ordusunda kullanılmaya başlandı ve seri üretime 1982 yılında geçti.
İlk üretimi 1977 yılında yapılan uçağın Rus ordusunda kullanılmaya başlandı ve seri üretime 1982 yılında geçti.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinMiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde.
MiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinYüksek performanslı ve üstün manevra yetenekli MiG-29 uçaklarının silah donanımı çok zengindir. Tek kişilik mürettebatı olup beheri 8300 kg itiş gücüne haiz iki adet Klimov RD-33 turbofan motoruna sahiptir. Kanat açıklığı 11.36 metre, toplam boyu 17.32 metre ve yüksekliği 4.73 metre olan MiG-29’ların yüksek irtifada maksimum hızı 2500 km/saat, servis tavanı 18000 metre ve azami menzili de 1900 ila 2100 kilometredir.
Yüksek performanslı ve üstün manevra yetenekli MiG-29 uçaklarının silah donanımı çok zengindir. Tek kişilik mürettebatı olup beheri 8300 kg itiş gücüne haiz iki adet Klimov RD-33 turbofan motoruna sahiptir. Kanat açıklığı 11.36 metre, toplam boyu 17.32 metre ve yüksekliği 4.73 metre olan MiG-29’ların yüksek irtifada maksimum hızı 2500 km/saat, servis tavanı 18000 metre ve azami menzili de 1900 ila 2100 kilometredir.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinİlk MiG-29’ların kumanda donanımı hidroliktir. Bu özellik te onları ilk elektronik kablolu uçuş (fly-by-wire) sistemine sahip F-16’lar karşısında dezavantajlı duruma getiriyordu. Daha sonraları geliştirilen MiG-29M, MS ve MST tiplerinde bu sistem uygulanmış va seri kontrol imkanına ilaveten kontrollu bir dengesizlik ile uçağın manevra yetenekleri arttırılmıştır.
İlk MiG-29’ların kumanda donanımı hidroliktir. Bu özellik te onları ilk elektronik kablolu uçuş (fly-by-wire) sistemine sahip F-16’lar karşısında dezavantajlı duruma getiriyordu. Daha sonraları geliştirilen MiG-29M, MS ve MST tiplerinde bu sistem uygulanmış va seri kontrol imkanına ilaveten kontrollu bir dengesizlik ile uçağın manevra yetenekleri arttırılmıştır.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinMoskova bölgesindeki MiG uçak fabrikasına ait olan poligonda MiG-29 savaş uçağı yakıt ikmali sırasında.
Moskova bölgesindeki MiG uçak fabrikasına ait olan poligonda MiG-29 savaş uçağı yakıt ikmali sırasında.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinÇok amaçlı MiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde çalışan mühendis.
Çok amaçlı MiG-29 uçaklarının montaj çalışmalarının yapıldığı fabrika atölyesinde çalışan mühendis.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinÇok amaçlı MiG-29 savaş uçağı test uçuşu sırasında.
Çok amaçlı MiG-29 savaş uçağı test uçuşu sırasında.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidin'MiG' ismi iki kişiden gelmektedir. Bu kişiler kuruluşa isimlerini veren Artem Mikoyan ve Mikhail Guryeviç’tir. Rusca’da 'M ve G' manasına gelen bu isim, söz konusu iki kişinin soyadlarının baş harflerinden oluşmaktadır.
'MiG' ismi iki kişiden gelmektedir. Bu kişiler kuruluşa isimlerini veren Artem Mikoyan ve Mikhail Guryeviç’tir. Rusca’da 'M ve G' manasına gelen bu isim, söz konusu iki kişinin soyadlarının baş harflerinden oluşmaktadır.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinMig-29 savaş uçaklarının bir önemli özelliği, kaska monteli ilk nişanlama sisteminin dünyada ilk kez bu uçakta yapılmış olmasıdır.
Mig-29 savaş uçaklarının bir önemli özelliği, kaska monteli ilk nişanlama sisteminin dünyada ilk kez bu uçakta yapılmış olmasıdır.
© Sputnik / Ramil Sitdikov / Multimedya arşivine gidinMiG-29’ların silah donanımı 170 adet mermisi olan bir adet 30mm GsH-1 makinalı top ile kanat altındaki pilonlarda taşınabilen havadan havaya güdümlü roketlerden ibarettir. Kısa menzilli görevlerde 6 adet R-27R (NATO kodu AA-10 'Alamo') yarı aktif radar veya infrared başlıklı havadan havaya roket, orta ve uzun menzilli görevlerde de 4 adet R-27R ve 2 adet R-33 (NATO kodu AA-9 'Amos') yarı aktif radar başlıklı havadan havaya roket kullanılmaktadır.
MiG-29’ların silah donanımı 170 adet mermisi olan bir adet 30mm GsH-1 makinalı top ile kanat altındaki pilonlarda taşınabilen havadan havaya güdümlü roketlerden ibarettir. Kısa menzilli görevlerde 6 adet R-27R (NATO kodu AA-10 'Alamo') yarı aktif radar veya infrared başlıklı havadan havaya roket, orta ve uzun menzilli görevlerde de 4 adet R-27R ve 2 adet R-33 (NATO kodu AA-9 'Amos') yarı aktif radar başlıklı havadan havaya roket kullanılmaktadır.