Yusuf Yavuz'un haberine göre kıyıda bulunan mevcut otoyolun yer yer 200 metre yukarısından geçecek olan yeni otoyol projesinde 4 viyadük ve toplam uzunlukları 5 kilometreyi aşan 3 tünel inşa edileceği belirtilirken maliyetinin ise 73 milyon lirayı geçeceği kaydedildi.
Antalya'nın Kaş ilçesiyle Kalkan beldesini birbirine bağlayan karayolu, girintili çıkıntılı koyları, turkuaz renkli denizi ve makilerle kaplı muhteşem kıyı manzarasıyla Türkiye'nin en güzel rotalarından biri olarak biliniyor. 1960'lı yıllarda hizmete açılan yol üzerinde bulunan Kaputaş Plajı ise Türkiye'nin tanıtım kataloglarında yer alan dünyaca ünlü plajlardan biri.
‘MEVCUT YOLUN GEOMETRİK STANDARTLARI DÜŞÜK' GEREKÇESİ
Çukurbağ, Pınarbaşı, Ağullu, Yeniköy, Gökçeören ve Kalkan mahallelerini kapsayan otoyolun yapılma gerekçesi ise Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü'nce şöyle açıklandı:
"Mevcut yol, fiziki ve geometrik standartlarının düşük olması nedeniyle sürücüler için en yorucu yollardan biridir. Buna ek olarak sürüş konforu ve trafik güvenliği açısından da problem teşkil etmektedir. Mevcut yolda hâlihazırda yoğun bir trafik söz konusudur. Bu durum mevcut yola alternatif yüksek standartlı bir yolun ivedilikle yapılması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Söz konusu etmenlerden dolayı bölgede yapılan incelemeler neticesinde Kaş-Kalkan arasında yeni bir güzergâh projelendirilmiştir."
‘OTOYOL KÜLTÜREL AÇIDAN CANLILIK SAĞLAYACAK' İDDİASI
Habere göre bölge turizminin gelişmesini sağlayacağı öne sürülen otoyolun ayrıca ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan canlılık kazandırmasının amaçlandığı kaydedildi.
Otoyol için bu güzergâhın seçilme nedenlerinden birinin de sürücülere güzel manzara izleme keyfi sağlanması gösterildi. Ancak sahilden geçen mevcut yolun dışında yeni yolun projelendirildiği arazinin hemen üstünden geçen bir yol daha, bölgedeki köyleri Kaş ve Kalkan'a bağlıyor.
LİKYA ORKİDELERİNİN YAŞAM ALANINA TÜNEL
Bölgeye has endemik bir tür olan Likya Orkidelerinin yayılış alanını da kapsayan otoyol güzergâhı, geçtiğimiz yıl konunun gündeme gelmesinin ardından değiştirildi. Likya Orkidelerinin bulunduğu alan, tünelle geçilecek.
ARKEOLOJİK SİT ALANI DA TÜNELLE GEÇİLECEK
Çukurbağ Mahallesi yakınlarında bulunan ve antik bir tarımsal üretim ve yerleşim merkezi olarak bilinen, ‘Solumba Damları' mevkiini de kapsayan otoyol güzergâhı, bu alanı da yine tünelle geçecek. Solumba Damları, barındırdığı kültür varlıkları nedeniyle Mart 2015'te 1. Derece arkeolojik sit alanı olarak koruma altına alınmıştı.
KURUMLARDAN ‘ZARAR VERMEMEK' KOŞULUYLA ONAY ÇIKTI
Kaputaş Plajı'nı da kapsayan ve ‘Kalkan Güney Yamaçları' adıyla 1. Derece doğal sit alanı olarak koruma altına alınan bölge de otoyolun güzergâhı arasında yer alıyor. Yaklaşık 3 kilometrelik bölümü doğal sit alanı içerisinden geçen otoyol projesine ilgili bütün kurumlar ‘zarar vermemek' koşuluyla onay verdi.
KIYI YAMAÇLARININ DOĞAL DOKUSU TAHRİP EDİLECEK
Toplam 5 kilometreyi aşan 3 ayrı tünelin yanı sıra 4 viyadük ve 7 kavşak inşa edilmesi planlanan otoyol projesinin, inşasına kısa sürede başlanması beklenirken, Kaş-Kalkan arasındaki kıyı yamaçlarının turizm açısından da oldukça önemli olan doğal peyzaj dokusunu tahrip edeceğinden endişe ediliyor.
TURİZM BÖLGESİ İLAN EDİLEN OTOYOL GÜZERGAHINDA ARAZİ VURGUNU
Yaban hayatı açısından da zengin olan otoyolun geçtiği güzergâh, aynı zamanda Gökçeören ve Sarıbelen mahalleleri arasındaki kıyı yamaçlarını kapsayan ve ‘Turizm Gelişim Bölgesi' olarak ayrılan alanı da içine alıyor. 2000'li yıllarda büyük bir arazi vurgunculuğuna sahne olan bu bölgede birçoğu zeytinlik, bir kısmı da 2B statüsünde bulunan arazilerin fiyatları son birkaç yılda onlarca kat arttı. Bölgeden yol geçeceği beklentisi, arazi fiyatlarının artmasının en önemli nedenleri arasında gösteriliyor.