Fradkov, “Rusya’da Yapıldı markasını pazarlama gibi bir görevimiz yok. Bunu daha ziyade 'şemsiye' olarak görüyoruz. Rusya yapımı kaliteli demek. GDO’nun kullanıldığı ülkelerden farklı olarak Rusya yapımı çevre dostu demek. Bunun yanında amacımız, bu ‘şemsiye’ altında somut şirketlerin markalarını tanıtmak. Bu bağlamda oldukça büyük finansman ayrılıyor” dedi.
'MARKALARIMIZI ÜRETİCİLER ÜZERİNDEN OLUŞTURMAYACAĞIZ'
Rusya İhracat Merkezi’nin temel amacının üreticilere, markalarını tanıtmada yardımcı olmak olduğunu kaydeden Fradkov, “Markalarımızı üreticiler üzerinden oluşturmayacağız. Bu yanlış olur, çünkü çok maliyetli ve her zaman geri dönüşü olmuyor. Markanın oluşturulması elbette üreticilerin işi. Bizim görevimiz, bu markayı dış pazarlarda daha tanınır hale getirmek, maksimum tüketicinin bu markayı bilmesini sağlamak” ifadelerini kullandı.
'YABANCI ŞİRKETLER, RUSYA'NIN İHRACATA DESTEK PROGRAMINA İLGİ DUYUYOR'
St. Petersburg’daki forum kapsamında büyük şirketlerin temsilcileriyle görüşmeler gerçekleştirdiklerini belirten Fradkov, bu konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Örneğin AvtoVaz heyetiyle görüştük, çünkü oto ürünler şu anda çok büyük rağbet görüyor. Heyetlerle, daha önce temsil edilmediğimiz dış piyasalara girişi konuşuyoruz. Doğrudan yabancı yatırımcılarla görüşüyoruz. Çünkü Rusya’da üretimi olan çok sayıda yabancı şirket, devletin burada üretilen ürünlerin üçüncü ülkelere satmak için oluşturduğu ihracata destek programına büyük ilgi duyuyor. Bu çok büyük bir konu”.