00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:00
39 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
02:22
4 dk
SESLİ HABER
05:04
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
08:00
39 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
6 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
14:06
36 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
7 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
17:06
49 dk
HABERLER
18:00
7 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
19:26
4 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
23:00
36 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
04:01
39 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
06:00
49 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
YERİ VE ZAMANI
Siyasetin gündemi boykot
09:07
113 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
BASIN TURU
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Basın Turu
11:31
23 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:51
14 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
15:18
5 dk
SESLİ HABER
Türk nüfusu yaşlanıyor: Yaşlı nüfusun oranında artış
15:34
3 dk
SESLİ HABER
‘Hayalet çalışan’ sendromu: İş yerine aidiyeti neler düşürüyor?
15:49
7 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
ÖZEL HABER
142 yıldır tamamlanamayan yapı: Sagrada Familia
17:43
7 dk
SESLİ HABER
Binlerce yıllık tapınak geleceğe hazırlanıyor: Zeus Lepsynos Tapınağı’nda restorasyon çalışmaları
17:57
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Merkez Bankası'nın döviz satışı: Cebimizden mi çıkıyor, kâra mı dönüşüyor?
18:09
3 dk
SESLİ HABER
Bilim insanlarından konuşma engelli bireyler için umut: Beyin implantı ve yapay zekâ teknolojisi
18:19
2 dk
ÖZEL HABER
Silivri sonrası gündemde: Müzeye dönüşen cezaevleri
18:28
6 dk
SESLİ HABER
Çin’in 32 milyar dolarlık dev pazarı: Evcil hayvan klonlama
18:46
2 dk
SESLİ HABER
Ticaret Bakanlığı'ndan yeni düzenleme: İnternet alışverişinde güvenlik artıyor
18:55
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
SESLİ HABER
El yazısı dijital dünyanın neresinde?
22:34
1 dk
SESLİ HABER
Ünlü antik kentte 2 bin yıllık pati izli tuğlalara rastlandı
22:43
2 dk
SESLİ HABER
Bir dönem viral olmuşlardı, şimdilerde raflarda tozlanıyorlar
22:52
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

İngiltere'deki yeni McDonald's reklamı infial yarattı

© AP Photo / Gene J. PuskarMcDonald's
McDonald's - Sputnik Türkiye
Abone ol
McDonalds'ın, genç bir çocuğun, kaybetmiş olduğu babasıyla ortak bir özelliğini bulabilmek için verdiği çaba üzerinden balık burger tanıtımı yapan reklamı sosyal medyada büyük tepki çekti.

Reklamda çocuğun annesine, babasının nasıl biri olduğu, nelerden hoşlandığı, hangi konularda iyi olduğuna dair sorular sorduktan sonra babasıyla hiçbir ortak özelliğini bulamadığı için hayal kırıklığına uğradığı görünüyor. İkili daha sonra McDonalds'a gidip yemek yerken, anne çocuğun sipariş etmiş olduğu Fillet-O-Burger'i işaret ederek şöyle söylüyor:

"Tartar soslu peynirli burger… Baban da en çok bunu severdi"

İşte o reklam:

İçerikten rahatsız olan Tweeter kullanıcıları reklamı "bayağı", "duygu sömürüsüyle dolu" gibi sözcüklerle nitelendirildi.

İşte McDonalds'ı açıklama yapmak durumunda bırakan o tweet'lerden bazıları:

​Jack Alex Turner "Hayatımda bu reklamdaki kadar ciddiyetsiz ve duygu sömürüsü içeren bir şey gördüğümü hatırlamıyorum. Kendi standartlarının bile altına düşmüşler."

​Graeme Ford "Yeni McDonalds reklamı tam bir rezillik. Çocuğun babasıyla hiçbir ortak özelliği yok, ama ikisi de aynı menüyü seviyor. Şaka mısınız siz?"

​James Robinson "McDonalds'ın yeni reklamını gördünüz mü? Baban her konuda senden iyiydi ama ikiniz de domuzlar gibi aynı ucuz restoranda yiyorsunuz."

​Steve Topple "McDonalds'ın ölen babasını balıklı sandviç yerken hatırlayan çocuk reklamı bile neden Corbyn'i seçmemiz gerektiğini gösteriyor."

​Diana O'Connor "Burger sattırmak için yas tutan öksüz çocukları kullanmak… Absürt ve yakışıksız."

Kendi kayıplarını hatırlayan bazı kullanıcılar ise reklamı yüzeysel buldu.

​Cate Wilson: Bu reklam midemi bulandırdı. Babamı kaybettiğimde 9 yaşındaydım. Hatıralarım mı? Çok! Fakat burger? Hayır! Yazıklar olsun Mc Donalds.

​Naomi Langford-Wood Ürünlerini sattırabilmek için insanların korkunç anılarını canlandırmaktan çekinmeyen ve incelikten nasibini almamış bu incitici reklamın gösterimi derhal durdurulmalı.

​Tony Richman: McDonalds'ın öksüz bir çocuğun hikayesini dalga geçer gibi anlattığı yeni reklamı gerçek olamayacak kadar berbat. Tabii, zaten McNuggets varken babanız olsa da olur olmasa da!

MCDONALD'S'TAN YANIT

Eleştirilere McDonalds ve İngiltere Reklam Sandartları Kurulu'nun (UK Advertising Standards Authority) yanıtı gecikmedi:

​@McDonaldsUK @xsamuelking Niyetimiz kimseyi üzmek değildi. Eleştirilerinizi dikkate alıyoruz.

​@JackAlexTurner Merhaba. Bu reklamla ilgili eleştiriler aldığımız doğrudur. Her zaman yaptığımız gibi bunları dikkatle değerlendirecek ve gerekeni yapacağız.

Reklamın yaratıcısı olan Leo Burnett Lonon adlı firma 20 yıldan beri Mc Donalds ile çalışıyor. Söz konusu firmanın kreatif direktörü Peter Heyes reklamın tanıtımını yaparken seslenmek istedikleri kitlenin 22-40 yaş arası kişiler olduğunu belirtmiş ve şöyle konuşmuştu:

"Hayat mükemmel değil, kimi zaman zorluklarla dolu. Ne mutlu bize ki hayatın acımasızlığını tam da olması gerektiği biçimde, dokunaklı bir hikayeyle gösterebildik. "

Heyes'a göre "ürün ile tüketici arasında bağ kurmayı" amaçlayan reklam, insanlara "McDonalds'ı neden sevdiklerini hatırlatmak" amacı güdüyor.

Görünen o ki reklamı yaratıcılarının beklediği şekilde algılayan kullanıcılar da yok değil.

​Laura Jennings: Pazar günümün nasıl geçtiğini merak edenlere… McDonalds'ın yeni reklamında doluyor gözlerim.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала