Reklamda çocuğun annesine, babasının nasıl biri olduğu, nelerden hoşlandığı, hangi konularda iyi olduğuna dair sorular sorduktan sonra babasıyla hiçbir ortak özelliğini bulamadığı için hayal kırıklığına uğradığı görünüyor. İkili daha sonra McDonalds'a gidip yemek yerken, anne çocuğun sipariş etmiş olduğu Fillet-O-Burger'i işaret ederek şöyle söylüyor:
"Tartar soslu peynirli burger… Baban da en çok bunu severdi"
İşte o reklam:
İçerikten rahatsız olan Tweeter kullanıcıları reklamı "bayağı", "duygu sömürüsüyle dolu" gibi sözcüklerle nitelendirildi.
İşte McDonalds'ı açıklama yapmak durumunda bırakan o tweet'lerden bazıları:
I genuinely don't think I've ever seen anything as cynical and exploitative as the new @McDonalds advert. Shameless, even by their standards
— Jack Alex Turner (@JackAlexTurner) 12 May 2017
Jack Alex Turner "Hayatımda bu reklamdaki kadar ciddiyetsiz ve duygu sömürüsü içeren bir şey gördüğümü hatırlamıyorum. Kendi standartlarının bile altına düşmüşler."
That new #McDonalds advert is absolutely shit, nothing in common with his dad but hey liked the same thing on the menu, are they for real 🖕🏻
— Graeme Ford (@GraemeFordy) 12 May 2017
Graeme Ford "Yeni McDonalds reklamı tam bir rezillik. Çocuğun babasıyla hiçbir ortak özelliği yok, ama ikisi de aynı menüyü seviyor. Şaka mısınız siz?"
Have you seen that new McDonalds advert? Your dead dad was better than you at everything, but you both ate cheap burgers like pigs
— James Robinson (@jamesisrobinson) 15 May 2017
James Robinson "McDonalds'ın yeni reklamını gördünüz mü? Baban her konuda senden iyiydi ama ikiniz de domuzlar gibi aynı ucuz restoranda yiyorsunuz."
Have you seen that new McDonalds advert? Your dead dad was better than you at everything, but you both ate cheap burgers like pigs
— James Robinson (@jamesisrobinson) 15 May 2017
Steve Topple "McDonalds'ın ölen babasını balıklı sandviç yerken hatırlayan çocuk reklamı bile neden Corbyn'i seçmemiz gerektiğini gösteriyor."
.@McDonalds advert is totally inappropriate using children's grief to sell burgers @cbukhelp Complaint lodged with @Ofcom
— Diana O'Connor (@DianaOC09847368) 12 May 2017
Diana O'Connor "Burger sattırmak için yas tutan öksüz çocukları kullanmak… Absürt ve yakışıksız."
Kendi kayıplarını hatırlayan bazı kullanıcılar ise reklamı yüzeysel buldu.
I am sickened and disgusted by this advert. Lost my dad at 9. Memories? Yes.Burger? No! Shameful ad #McDonalds
— Cate Wilson (@Cate43) 12 May 2017
Cate Wilson: Bu reklam midemi bulandırdı. Babamı kaybettiğimde 9 yaşındaydım. Hatıralarım mı? Çok! Fakat burger? Hayır! Yazıklar olsun Mc Donalds.
This crass and hurtful advert from @McDonalds awakens all the awful memories just to sell burgers & must be stopped immediately @ASA_UK https://t.co/wmJ5wBpOkF
— Naomi Langford-Wood (@NaomiLWood) 15 May 2017
Naomi Langford-Wood Ürünlerini sattırabilmek için insanların korkunç anılarını canlandırmaktan çekinmeyen ve incelikten nasibini almamış bu incitici reklamın gösterimi derhal durdurulmalı.
New #McDonalds advert, cynically using the story of a kid's dead dad is trashy beyond belief. Who needs 2 parents when you have McNuggets?
— Tony Richman (@TonyLRichman) 12 May 2017
Tony Richman: McDonalds'ın öksüz bir çocuğun hikayesini dalga geçer gibi anlattığı yeni reklamı gerçek olamayacak kadar berbat. Tabii, zaten McNuggets varken babanız olsa da olur olmasa da!
MCDONALD'S'TAN YANIT
Eleştirilere McDonalds ve İngiltere Reklam Sandartları Kurulu'nun (UK Advertising Standards Authority) yanıtı gecikmedi:
@xsamuelking It wasn’t our intention to cause any upset with this advert and we’re reviewing all customer feedback at the moment
— McDonald's UK (@McDonaldsUK) 15 May 2017
@McDonaldsUK @xsamuelking Niyetimiz kimseyi üzmek değildi. Eleştirilerinizi dikkate alıyoruz.
@JackAlexTurner Hi. We have received complaints about the ad. As always, we'll carefully assess them to see whether there are grounds to investigate.
— ASA (@ASA_UK) 15 May 2017
@JackAlexTurner Merhaba. Bu reklamla ilgili eleştiriler aldığımız doğrudur. Her zaman yaptığımız gibi bunları dikkatle değerlendirecek ve gerekeni yapacağız.
Reklamın yaratıcısı olan Leo Burnett Lonon adlı firma 20 yıldan beri Mc Donalds ile çalışıyor. Söz konusu firmanın kreatif direktörü Peter Heyes reklamın tanıtımını yaparken seslenmek istedikleri kitlenin 22-40 yaş arası kişiler olduğunu belirtmiş ve şöyle konuşmuştu:
"Hayat mükemmel değil, kimi zaman zorluklarla dolu. Ne mutlu bize ki hayatın acımasızlığını tam da olması gerektiği biçimde, dokunaklı bir hikayeyle gösterebildik. "
Heyes'a göre "ürün ile tüketici arasında bağ kurmayı" amaçlayan reklam, insanlara "McDonalds'ı neden sevdiklerini hatırlatmak" amacı güdüyor.
Görünen o ki reklamı yaratıcılarının beklediği şekilde algılayan kullanıcılar da yok değil.
Just welled up watching a McDonalds advert, in case you were wondering how my Sunday is going pic.twitter.com/7ATXHlIrQf
— Laura Jennings (@Laura_Jennings) 14 May 2017
Laura Jennings: Pazar günümün nasıl geçtiğini merak edenlere… McDonalds'ın yeni reklamında doluyor gözlerim.