Hürriyet'ten Ömer Erbil'in haberine göre, Koruma Kurulu üyeleri Galataport projesini 6 Nisan günü yerinde inceledi. Şehir plancısı Ahmet Kaya'nın başkanlığında inşaat alanını gezen 6 kurul üyesi projeye aykırı uygulamaları tespit etti. Şirketin yıktığı tescilli Paket Postanesi ile ilgili kurula gönderilen tadilat restorasyon projesini reddeden kurul, mevcut durumun tespiti için güncel rölövenin getirilmesini talep etti. Kurul ayrıca yapıyı çevreleyen dış duvarların yıkım esnasında zarar gördüğünü düşünerek duvarların strüktür (yük taşıma gücü) raporlarının hazırlanmasını istedi.
Koruma Kurulu'nun dışında İstanbul Büyükşehir Belediyesi İmar Müdürlüğü'nün de geçen ay denetlediği Galataport inşaatı için 'yapı tatil tutanağı' düzenlediği ortaya çıktı. 3194 sayılı İmar kanununun 32 ve 42 maddelerine göre inşaat mühürlenerek tatil edildi. Belediyenin tutanağına şu gerekçe yazıldı: ‘‘Söz konusu yerde yapılan mahallen tetkikte İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu'nun 09.06.2016 tarih 4459 sayılı kararı ile onaylanan restorasyon projesi ve müdahale paftasına aykırı olarak dış cepheler haricindeki iç aksamlarda korunması gereken bazı yapı elemanlarının yıkıldığı tespit edilmiştir.''
Karaköy'de Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ne ait liman sahasının yenilenmesi için 1995'te Recep Tayyip Erdoğan'ın İBB Başkanlığı döneminde ortaya çıktan proje için özelleştirilme kararı ilk defa 2002'de alınmıştı. İlk ihale Eylül 2005'te Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nce gerçekleştirilmişti. Bu ihaleyi Sami Ofer'in ortak olduğu Royal Caribbean Cruises'un yer aldığı konsorsiyum kazanmıştı.
Ofer-Global ortaklığı Galataport ihalesini 3.5 milyar euro teklifle kazanırken, proje için 401 milyon euro'luk yatırım önermişti. Ancak İstanbul Şehir Plancıları Odası imar değişikliğinin iptali için dava açmıştı. Danıştay 6. Dairesi bu imar değişikliğini onaylayan Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın kararının yürürlüğünü oybirliğiyle durdurarak iptal etmişti. Plan değişikliği ile İkinci ihale Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 16 Mayıs 2013 tarihinde yapılmıştı. İhaleyi Doğuş Grubu 702 milyon dolarlık teklif ile kazanmıştı.
Fiyatın düşmesinin nedeni, sürenin 30 yıla inmesi ve imar planında yapılan kat oranlarındaki değişikliklerdi. Ocak 2014'de Doğuş Grubu, Bilgili Holding İLE Galataport'ta ortaklığa giderek Salıpazarı Liman İşletmeciliği ve Yatırımları A.Ş.'yi kurmuştu. İki grup geçen yıl Galataport projesi için 1 milyar 20 milyon euro değerinde finansman sağlamıştı.