Güven'in açıklamalarından satırbaşları şöyle:
Oy verme ve halk oylamasına katılma hakkı anayasanın 67. maddesinde düzenlenmiştir. Bu doğrultuda seçmen listelerini hazırladık. Şartlara haiz seçmen listesinde ismi varsa bizim buradan gönderdiğimiz oy zarfı oradaki seçmene veriliyor. Vatandaş sandığa giderek oyunu tercihini kullanıyor. Vatandaşa verilen zarf ve oy pusulaları YSK tarafından özel olarak üretilen evraklardır.
Gerçek vatandaş kendisine verilen YSK tarafından imal ettirilen sahte olmayan oy pusularını geçerli bir şekilde sandığa atmıştır. Oy pusulaları sahte değildir.
Yasa koyucu bu filigranlı oy pusulası ve zarfların yanı sıra ikinci bir tedbir almış ve orada bulunan sandık başkanı ve üyelerinin mühür basmak suretiyle ikinci bir tedbir almasını öngörmüştür. Onların yaptıkları bir hata nedeniyle vatandaşın anayasal hakkını kullanmasına engel olmamaya karar verdik. Olay budur.
'BİLGİ VERMEMİZE RAĞMEN MÜHÜR BASMADILAR'
- Vatandaş kendisine verilen geçerli oy pusulasını geçerli bir şekilde sandığa atmıştır. Sadece orada sandık başında çalışan görevlileri bizim eğitim vermemize, o sabah mesajla bilgi vermemize rağmen ihmalen ya da bilerek mühür basmamıştır.
- Bazı eksiklikler oy hakkını engellememeli.
'FARKLI ANLAM YÜKLEMEK DOĞRU DEĞİL'
- (Mühürsüz zarflar kararı) Bu karara farklı bir anlam yüklemek doğru değil.
'KESİN SONUÇLAR 11-12 GÜN SONRA'
- YSK, 11-12 gün sonra kesin sonuçları bilecektir.