Rusya'nın geçtiğimiz yıl Türk narenciye ürünlerine uyguladığı kısıtlamalar sonrasında, mevcut pazarlardaki payın artırılmasına yönelik çalışmalara hız verdiklerini anlatan Kavak, bu sayede Uzak Doğu, Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu gibi bölgelerde artan pazar payları sayesinde, iki ülke arasındaki kriz nedeniyle yaşanan kaybın önemli oranda azaltıldığını anlattı.
'RUSYA, TÜRK NARENCİYESİ İÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR'
Kavak, Rusya pazarının ise Türk narenciyesi açısından önemli bir pazar olduğunu ve kısıtlamaların kaldırılmasının olumlu bir gelişme olduğunu belirterek, "Bu sevindirici bir gelişme ancak kısıtlamalar hala bazı sebze ürünlerine yönelik devam ediyor. Bunların da kaldırılması için hükümet nezdinde tüm girişimler sürmekte." ifadelerini kullandı.
Rus halkının meyve ve sebzeyi daha ucuza tüketmesi açısından Türk tarım ürünlerine kısıtlamaların kaldırılmasının gerektiğini belirten Kavak, bu yönde atılacak bir adımın iki ülkenin de çıkarına olacağının altını çizdi.
‘RUSLARIN KALPLERİNE GİRDİK'
Narenciye Tanıtım Grubu tarafından (NTG) Rusya'da yürütülen iletişim kampanyasının, Rus medyasının önde gelen yarışması Gold Print Awards'ta iki dalda ödüle aday gösterilmesini de değerlendiren Kavak, söz konusu adaylıkların NTG tarafından son yıllarda yürütülen başarılı çalışmalara güzel bir örnek olduğunu söyledi.
Kavak, Global Connection şirketi tarafından hayata geçirilen NTG tanıtım kampanyasının, aday gösterildiği kategorilerde Coca Cola, Apple, Heineken, Nestle ve Unilever gibi önemli şirketlerle yarışacağına işaret ederek, şöyle konuştu: "Rusya pazarını kaybetmemiz söz konusu bile olamazdı ve yaşanan tüm talihsiz gelişmelere rağmen kampanyalarımızı aralıksız sürdürdük. Şimdi bu çalışmalarımızın meyvesini toplama zamanı geldi. Aday gösterilmiş olmak bile başlı başına tanıtım kampanyamızın başarısının belgesidir. Biz Rusların evlerine ve kalplerine girdik. Bu nedenle böyle bir çalışmayı hayata geçirdiğimiz için gurur duyuyoruz."