Alman şirket, yeni deodorant ürününü tanıttığı reklam afişinde 'Beyaz saflıktır' sloganını kullanınca, sosyal medyada ırkçılık tepkileri yükseldi. Çok sayıda kullanıcı, sloganı beyaz ırkın üstünlüğünü savunan ırkçı grupların düşüncelerine benzetti.
— KnowYourRightsCamp (@yourrightscamp) 6 Nisan 2017
ÖZÜR DİLEDİ
Reklamı Facebook hesabından 'Temiz tut, ışıltılı tut, herhangi bir şeyin onu mahvetmesine izin verme' sözleriyle paylaşan Nivea, reklamı 'etnik ayrımcılık endişesi' nedeniyle geri çekti. Tepkiler nedeniyle açıklamada bulunan Nivea'nın sahibi Hamburg merkezli Beiersdorf şirketi, tartışmalı reklam için kamuoyundan özür diledi.
ŞİRKET DAHA ÖNCE DE TEPKİ ÇEKMİŞTİ
Nivea, 2011'de yayımladığı bir reklamda yine ırkçılık gerkeçesiyle tepki çekmişti. Yeni traş olmuş siyah bir adamın yer aldığı reklamda 'Umursuyormuş gibi görünün. Kendinizi yeniden medenileştirin' sözleri yazılıydı.
— ev0 (@EvoHans) 5 Mart 2016
Nivea'dan önce meşrubat şirketi Pepsi de ABD'de ülkede hassas olan bir konuyu reklamında ele alması nedeniyle eleştirilerin odağı olmuştu.
'Irkçılık ve polis şiddetinin bir Pepsi açarak çözülebileceği' mesajı vermekle suçlanan Pepsi reklamı, eleştiriler üzerine geri çekilmiş ve yayından kaldırılmıştı. "Ciddi bir meseleyi hafife almak istememiştik" diyen Pepsi, reklamın yıldızı Kendall Jenner'dan da özür dilemişti.